Alla inlägg under januari 2011

Av Adina - 20 januari 2011 17:09

äntligen tagit tag i att ladda ner divx player och quickstream så jag kan streama film/serier på den nya datorn också. & denna gången uppdatera jag också, så det går extra snabbt och jag kan se alla filmer och serier utan problem eller att det segar sig, äntligen (y) nu är nästan allt fixat på den nya datorn, det enda som fattas är mina bilder på den andra datan som ska föras över, det segaste av allt. 

Av Adina - 20 januari 2011 11:36

bara att sätta sig ner och plugga är svårt, men jag borde få hundra gånger mer cred för att jag passar en hundvalp samtidigt. när hon sover är det väl okej, man låter henne ligga i knäet med en boll så är hon lugn en halvtimme. men sen är det dags att gå ut och sen är hon hur pigg som helst igen. och såklart vill hon ligga i mitt knä samtidigt som hon ska busa rundor, vilket gör att jag blir biten, krafsad och hoppad på nästan hela tiden. tur hon är så söt, annars hade hon nog fått vara utomhus hela tiden (; hon har lärt sig hur man hoppar upp i soffan där jag sitter också, så jag får inte vara ifred en sekund mer än när hon äter. skönt att hon tycker om mig men jag har verkligen fått en översocial bebis som inte kan vara utan mig mer än en timme. 


jag ska iallafall försöka göra så mycket läxor jag kan idag & vila lite till. imorgon måste jag till skolan och göra matteprovet, & antagligen orkar jag stanna hela dagen. imorgonkväll ska jag hem till emelie så ska vi mysa & se alla delar i män som hatar kvinnor-serien och antagligen äta massor av godis. haha, jag är nog den enda som inte har någon diet & faktiskt inte vill ha heller. träna lite mer och sen äta vad jag vill, mycket bättre (y) beach 2011 blir bra ändå.

Av Adina - 19 januari 2011 17:30

dagens underhållning: pappa försöker få ciara att lyda honom när hon är på sitt allra busigaste humör. min pappa som försöker leka tuff & säga till henne, och ciara som är väldigt envis, gör samma sak om och om igen utan att lyssna alls på pappa. jag och diana sitter och skrattar, pappa tycker han gör framsteg och tycker det är konstigt att vi skrattar åt hur han gör och ciara själv har nog aldrig haft roligare.

vår lilla familj en onsdagskväll. (y)

Av Adina - 19 januari 2011 13:26

jag är verkligen nere idag, fortfarande hängig & sjuk + att jag precis såg en sorglig film. jag som aldrig gråter till filmer började gråta hur mycket som helst, av ingen anledning alls & det var absolut inte filmen egentligen. kändes hur konstigt som helst och jag grät långt efter att filmen var slut. skönt på något sätt men man blir lite ställd också, jag har inget att vara ledsen för, allt är toppen just nu. men ciara som är hemma med mig kom fram och ville sova hos mig och trösta mig så jag började skratta istället, så skrattade jag överdrivet länge med hon krafsade på mig ooch ville upp i famnen. vad är det som händer? skyller på febern. jag brukar vara konstig men såhär? haha jaja. antar att jag inte gråtit tillräckligt på sistone.


imorgon måste jag dra mig till skolan iallafall, få lite mer socialt sällskap än hunden & inte missa mer på lektionerna.


  


en bild på linnros eftersom mina videor blev förstörda vid överföringen & sen glömde jag bort bilderna för att jag blev sur på att mina charmiga videor när vi sjöng med & han dansade så sexigt var borta.. haha, men bättre sent än aldrig & bilder finns det gott om.

Av Adina - 18 januari 2011 12:32

stannade hemma, kände mig hängig så kollade om jag hade feber, & såklart.. somnade ett par timmar med ciara i famnen, hon är för söt, vill ligga så nära det bara går och luta huvudet mot mitt huvud eller hals och sen somnar hon i en hög när det är tillräckligt nära, haha världens finaste & kelsjuka baby.


så det blir hela dagen hemma, plugga spanska, natur, matte & religion & blanda med cosmopolitan & film. vi har en massa god blueberry cheesecake & glass hemma också, (: hatar att jag missar dansen idag bara, med det höga tempot kommer jag vara way back nästa vecka. söta jessica lovade att filma ikväll så jag kan kolla och träna stegen några gånger under veckan iallafall men endå.. veckans höjdpunkt typ :( förhoppningsvis mår jag bättre imorgon, kan ta ett par tabletter & sen stå på benen igen. man missar för mycket av att vara hemma, sjukt segt.


Britney Spears – Hold It Against Me kommit på spotify nu babes.

Av Adina - 17 januari 2011 20:42

jag är hungrig, trött, fryser och har en massa spanska framför mig.. allt annat än mysigt (n) som topp på allt bråkar hela familjen, wiho!


jag har iallafall tränat och känt mig duktig en timme, nu blir det väl en till med spanska innan min kudde får sällskap. förstår alla som har ångest på måndagar, denna var verkligen en dag jag klarat mig utan.

Av Adina - 16 januari 2011 12:51

vaknade hos felicia imorse i den lilla lilla sängen, love it! tur hon är så mysig och lugn att sova med annars hade det inte gått.. tror det är en 90 säng (y)


sitter hemma med musik på, ska måla det sista i mitt rum, städa & plugga spanska. blir nog lite ändrade planer idag för mamma och pappa är iväg och diana har två vänner på besök så ser ut som att jag får passa valpen istället för en sväng till teckomatorp & jessica. kanske ska jag och felicia träna i lund ikväll också, om jag lyckas övertala henne (: puss på det!

Av Adina - 15 januari 2011 18:36

vaknade hos kevin imorse, eller ja eftermiddag haha. filmen var inte särskilt bra, verkligen inget jag rekommenderar vidare. en bra kväll annars men trött som vanligt. nu sitter jag här, med huvudvärk.. alla gäster har gått hem efter vårt lilla kalas för pappa och jag ska snart hoppa in i duschen, ta en huvudvärkstablett och sticka vidare hem till felicia. lugn kväll antagligen, har inte så mycket energi känns det som :/ mys och fint sällskap i min lilla "extra familj" känns mer lockande faktiskt (y) haha, det känns faktiskt så. hur lång tid det än går mellan att jag och felicia träffas så känner jag mig alltid lika välkommen och som en del av deras fina lilla familj. finns ingen bättre känsla <3 


imorgon ska jag kanske träffa jessica, vi har snackat löst om att träffas hemma hos henne, dansa lite och sånt. men får se vad som händer, kan alltid förändras. pussciao




Ovido - Quiz & Flashcards