Alla inlägg under april 2013

Av Adina - 29 april 2013 12:34

så fullt upp!

-anmält intresse på första lägenheten i kristianstad (så fin!) kommer säkert gå upp i pris och bli för dyr för oss men ändå, känns stort. som jag längtar tills vi blir sambos och somnar tillsammans varje natt. 

-haft kalas igår för pontus, många i vår lilla lägenhet och mycket hembakat att fixa samtidigt som vi passade lilla jesper över natten. 

-myst vid ales stenar haha, lyckades hitta en plats i lä där vi kunde ha vår picknik och se ut över det fina vattnet. 

-sista svarsdag för festen igår, vilket betyder jaga anmälningar, så har fått in nästan alla nu. förutom de som har längre svarsdatum. 

-äntligen klippt av halva håret som var hur slitet som helst och färgat det vårfint. 

-deklarerat, gått ur facket och annat tråkigt

-beställt nästan allt jag behöver för att göra min dräkt till festen och börjat lite smått med bordsplacering :)


imorgon är det valborg och ska festas hela dagen! träffa klassen igen, nästan ett år sen sist :)


Av Adina - 15 april 2013 20:35

Vilken helg jag haft! hur kan man komma närmare och närmare en person som redan man är hur nära som helst? vilken underbar kille jag hittat. Och så perfekt vi matchar varandra. Jag är riktigt lyckligt lottad :) blev en shoppingrunda med fina emilia på emporia idag, galet shoppingsugen men ändå fick bara ett snyggt sommarlinne och en bh hänga med hem. Hoppas kollektionerna blir roligare snart..

Av Adina - 12 april 2013 18:07


ungefär såhär ser min fredag ut, käkat tacos med killen och nu är han ute och spelar match. jag är inte avundsjuk här med min vodkadrink(vokda+fun strawberry&watermelon+kolsyrat vatten+hallon) & mitt godis här framför datan och tvn, med packning och kameraplugg allt på samma gång. behöver lära mig kameran ännu bättre, och framför allt skapa fler tillfällen att fota, är så kul. imorgon så tidigt som möjligt sätter sig jag och pontus i bilen mot skara ungefär för en spawekend där vi ska fira att han fyller 25! så mysigt och välbehövligt. 



:)

Av Adina - 6 april 2013 09:14

uppe tidigt, har kört långkörning till jobbet idag från pontus, tur det är ljust ute annars hade jag nog somnat bakom ratten. sjukt många galna utlndska bilar på motorvägen, drygt & läskigt. man vet aldrig när de svänger ut rakt framför en eller tvärbromsar för att de planerat dåligt.. jobbar hela helgen,ska hålla upplärning för en ny tjej så hon kan ta lite av mina tider sen, skönt. pontus roar sig ändå på eget håll hela helgen så varför inte få in lite cash då. :) annars har jag varit ledig hela veckan, galet skönt. Vi har hunnit planera mycket inför festen. Börjat lite smått att handla dekoration, tallrikar och sånt, gjort klart en lek nästan och provlagat & smakat lite av det vi tänkt bjuda på. :) känns bra!

nästa helg är det dags för en välbehövdspa-helg utanför skara, som jag längtar!

Av Adina - 3 april 2013 22:54

är lite dålig på att skriva här just nu, dagarna bara springer iväg! Haft en lång mysig helg hos min pojke, med robins-inspelning (väl värt de 95:- det kostade för över 2h show). och i lördags fest med killarna som avslutades i baren på ystad saltsjöbad och en riktig bakissöndag med pizza. långhelgen avslutades i lund med underbara lilla nadj. vi gick på bio och shoppade, mysmåndag! bara glad & nyfiken hela tiden, perfekt sällskap :) har äntligen beställt en Samsung galaxy s3 4g nu, s4an har kommit ut så priset på modellen innan har rasat i pris, perfekt! :) även om man är sugen på det allra nyaste så är jag för snål för att lägga 6800:- istället för 3600:-

Igår bad pontus mig att ringa och väcka honom vid ett (han jobbar natt) men vid elva hade jag inget att göra så satte mig i bilen och tänkte köra hit för att överraska honom och väcka honom på riktigt istället.. men gpsen snurrade till det så hann inte fram i tid haha. Men glad blev han iallafall, :) & nu har han åkt till jobbet igen, har så svårt att somna själv.. hade aldrig kunnat bo ensam. tur jag vet att han kryper ner vid sextiden igen. nu väntar new girl, fantastisk serie!

Ovido - Quiz & Flashcards