Alla inlägg under november 2012

Av Adina - 28 november 2012 18:56

sitter trött i soffan med family guy i bakgrunden. ordentligt härlig träningsvärk i benen sen gårdagens fyra timmars cykelrunda med 80kg post :) har inte vant mig vid moppe än heller, min rygg är helt trött efter dagens utdelningspass, tror jag sitter och spänner core-musklerna på något sätt när jag kör haha, bra träning. har blivit rätt "mycket jobb" hittills på citymail, jag blir lika glad varje gång de ringer in mig eller frågar om jag kan boka upp mig på något pass kommande veckor. det måste ju betyda att man är omtyckt och gör något rätt, right? men det är för mycket att ha helgerna uppbokade på gläntan också. mitt liv kretsar runt jobb och tvångskänslan av att jag måste vila mycket när jag väl är ledig så att jag inte är trött när jag ska upp & jobba. men det är bara fram till nyår, så jag får bita ihop en månad till :) nu väntar lite mys på mig, morotsbitar & en egen påhittad nyttigare dip, innan klockan ringer noll-fem-fyrtio imorgon igen. puss.

Av Adina - 26 november 2012 12:46

de senaste dagarna har jag kollat och kollat på olika resmål och priser till sommaren. Jag och hjärtat har bestämt sedan innan att vi skulle åka någonstans i sommar, inte allt för dyrt eftersom man snabbt kan komma till solen under sommartid och vi vill gärna kunna åka i nästa vinter lite längre med :) efter många timmar på internet hittade jag en resa med ett fint hotell, smidigt direktflyg och ett väldigt bra pris för att vara charter (lite drygt 8000:- totalt inkl transfer, reseförsäkring & frukost). så igår bokade vi in oss åtta dagar med ving på bella vista village på chaniakusten, kreta, grekland. den femtonde augusti 2013 är vi på plats på detta vackra ställe :) länge kvar än, men priserna kommer bara stiga och tiden går ju som alltid galet fort. behöver jag skriva att vi längtar? :)


 Hotell Bella Vista Village – Utvalt av Ving



 

 
 
 
 
Av Adina - 18 november 2012 19:40

kan inte sluta kolla resor, varför finns det resor till häftiga mexico och vackra kapstaden i februari två veckor på fina hotell för mindre än 10 000.. jag har garanterat tid och dessutom pengar, men åka själv? nja. får vänta på fina pojkvän och nästa vinter, hur sugen jag än är nu. min lista på ställen jag vill besöka är hur lång som helst, och jag har bara goa i indien avprickat av alla speciella ställen i världen. 


hade en jättemysig fem månadersdag med pojkvän i fredags, fick ett helt dygn tillsammans med restaurangmat & biobesök. känns lyxigt med tanke på hur lite vi träffats på senaste tiden, men tårarna rann när jag var tvungen att lämna honom igårmorse för att köra till jobbet. hur kan man sakna och tycka om en människa så mycket? jag är lyckligt lottad som hittat en kille som är så underbar och passar min personlighet perfekt. 

Av Adina - 15 november 2012 19:15

heldag på citymail och två timmars städning = ordentligt trött flicka. känner redan nu att man kommer bli mycket mer fit av att jobba där, iallafall om man tar cykel istället för moppe. rundorna ute går snabbt också, man känner inte hur trötta musklerna är förrän man är framme och klar, jag älskar det. men kvällarna när man kommer hem igen så är man verkligen trött, så just nu vill jag bara sova och vakna lagom till imorgon vid elva när fina pojkvän kommer med tåget direkt efter jobb. 

Av Adina - 14 november 2012 09:16

sovit 14h inatt, och gud vad jag behövde det. i eftermiddag 12-17 är det dags att jobba igen, richard ska lära mig pass nummer 2 idag, dagen på citymail delas in i två delar. alltså är det utdelning och det mer fysiska idag. trodde inte det fanns så mycket att lära sig på ett postkontor, men jag hade fel. mitt huvud snurrar av regler och undantag som jag känner press från mig själv att jag måste sätta och kunna utantill innan dessa två inlärningsveckorna är slut. är lite nervös för hur man ska kunna alla rundorna bara utifrån att kolla på en karta.. men kan alla andra det så ska fan jag också kunna lära mig & bli bäst på hela kontoret! ;)


nu väntar mitt rum på att bli städas eftersom jag får finbesök på fredag. en hel vecka sen vi sågs sist nu & då hade vi bara två dagar tillsammans, så kan säga att jag börjar sakna min fina kille riktigt mycket nu. vi ska ta tag i att fixa ett gemensamt resekonto tillsammans så att vi kan börja spara på riktigt till fina resor tillsammans. i sommar blir det något mindre men hade varit fett om vi lyckades spara ihop till en längre resa nästa vinter, typ florida/new york, thailand eller maldiverna.

Av Adina - 12 november 2012 12:55

pontus tjatar och tjatar om att jag är dålig på att blogga, han vill säkert att jag ska skriva en massa kärleksförklaringar till honom så därför tänker jag skriva precis allt annat haha.


idag har varit första dagen på mitt nya jobb på bring citymail som brevbärare. allt har gått sinnesfort, för inte ens två veckor sen skickade jag in min ansökan med inte allt för stort hopp, tre dagar senare var jag på intervju med en helt underbar chef, vi skämtade och hade mer ett samtal än en intervju och all nervositet var som bortblåst så fort jag kom in på kontoret. en vecka senare ringde han och berättade att han tyckt om mig lika mycket som jag tyckt om honom. perfekt personkemi med sin chef är underbart, känns som att känt honom betydligt längre än jag har :) och resten av arbetskamraterna var väldigt trevliga också. och jobbet känns riktigt bra och jag tror det kommer passa mig och all min energi helt perfekt :) nästan alla snackar på när man sorterar posten och jag skrattade flera gånger idag åt flera samtalsämnen grabbarna drog igång. om mindre än en månad är det dags för restuarang & biljardkväll med hela gänget och jag är mer än välkommen fick jag veta direkt. Det känns så bra att man blir välkomnad och fint bemött redan från början. har betald inlärning i nästan två veckor till och sen är jag behovsanställd men uppsatt på förturslista till kommande tillsvidaretjänster. kunde inte varit mer nöjd :)


annars är det mest jobb som gäller nu, blir lite tight eftersom jag har kvar mitt gamla jobb ända till nyår och är uppbokad där varenda helg fram tills dess. men på fredag kommer hjärtat hit och så ska vi ha en riktigt mysig kväll med fin restaurangmiddag & bio för att ta igen all förlorad tid på senaste tiden. fira våra fem månader tillsammans 

Ovido - Quiz & Flashcards