Alla inlägg under maj 2011

Av Adina - 25 maj 2011 01:20

tjejerna sov längre än mig så vid halv elva tiden stack jag ner till stranden på egna ben för att sola lite. varmare än dagen innan men ganska skön vind så man kunde ligga länge. fick sällskap av de andra en timme senare, några timmar senare gick vi upp i lägenheten för att duscha och sen gå & handla mat & upptäcka den andra delen av marbella. vi lagade middag och efter vi ätit på balkongen gjorde vi oss iordning för att åka in till puerto banus igen för att besöka nattklubben vi missade kvällen innan. vi åkte in och satte oss på den engelska baren & fick cocktail & champange på något annat ställe innan vi vid tre drog till tibu eller tibv som discot egentligen heter. dansade hela natten och träffade massor av trevliga svenskar, norskar, amerikaner, spanjorer & framför allt engelskmän. väldigt sociala och trevliga människor, blev att vi stannade och fortsatte prata efter att discot stängt klockan halv sju. runt halv åtta tog vi en taxi hem och fick dra för gardinerna så mycket vi kunde för att inte bli störda av ljuset haha. förhoppningsvis träffar vi de flesta igen, men många kommer och går på onsdagar eftersom det är någon slags vanlig charterresedag för england.


         

   fråga mig inte VAD emma & steffs gör, men de ville att jag skulle fota & fota & fota tills jag fick en perfekt bild när båda var i luften hahaha.


    




  

  

  

                     

Av Adina - 25 maj 2011 00:52

dagen börjades direkt med sol och bad efter en frukost på balkongen, (; det var dags för årets första dopp (y) kanske 27 grader varmt och inga moln på himmeln. vaknade och fick en chock av hur fin utsikt vi har från sovrumsfönstret & balkongen! efter en hel dag på stranden kände jag mig jätteförkyld & mådde inte alls bra.tjejerna skulle åka till puerto banus så jag bestämde mig för att inte följa med för att bli helt frisk. men när de började fixa sig och taggade rundor i lägenheten blev jag också sjukt sugen på att hänga med, därför tog jag en ipren och följde med i taxin. vi hade en rolig kväll, åka ner till den centrala bargatan i puerto banus och drack i stort sett helt gratis. alla klubbar/barer har erbjudande om gratis drinkar, shots & champange så man kommer rätt billigt undan om man är smart. denna kvällen lärde vi oss att marbella & puerto banus speciellt är smockat av rika, snygga engelskmän. med dialekt att dö för! vi fick också gratiskuponger till ett disco som öppnade när barerna stänger men det fattade vi inte förrän på morgonen haha. vi åkte hem med taxi runt tre, fyra på morgonen.


      

vår vår vackra utsikt!


  

innan puerto banus.


    

denna baren, (vår favvis änsålänge) hade inget gratis erbjudaande men man fick allt detta för 40 euro, alltså ca 90kr var, ungefär vad EN drink kostar i Sverige. baren är en engelsk bar, och jag har nog faktiskt aldrig hört något annat språk än engelska därinne heller, förutom vår svenska då ju haha. like it.

Av Adina - 25 maj 2011 00:38

hej alla söta! passar på att göra ett inlägg nu eftersom de andra tre är ute. eftersom det inte gått så bra med dagbok (såklart) så är det bättre om jag yuppdaterar lite eftersom så jag inte glömmer allt iallafall haha.


dag 1, tåg till kastrup, flyg till barcelona, paus två timmar, nytt flyg till malaga, buss och sen taxi. framme i lägenheten för att möta upp ägaren vid 23. dröjde inte länge innan vi bara precis fräshade upp oss litegrann och gick till affären för att handla lite mat och kolla utelivet precis utanför dörren. (några barer sådär, men inget större) vi satte oss på en bar och beställde in varsin cocktail och bara njöt av att vara framme. jag fick också en ballong-pudel av en spanjor haha. ganska snart började vi snacka med några lite äldre män bara för att de också var svenskar, stockholmare eller något. jag har nog inte skrattat så mycket åt någon i den åldern innan, (vad händer mjau?) men kul hade vi & vi slapp betala notan (y) vi gick hem rätt tidigt för att vara spansk tid (kanske runt 3) och somnade gott efter en lång dag.


 


            

Av Adina - 22 maj 2011 17:36

vi har det fint här i marbella, tyvärr har min förkylning blivit värre igen, så jag har bestämt mig för att vila ikväll & inte följa med på äventyr. förhoppningsvis är jag snart bra igen om jag tar det lugnt. vi har iallafall perfekt läge med lägenheten, typ 25 meter till stranden, affärer, restauranger och liknande. flygresan gick också väldigt snabbt och lätt. jag kommer uppdatera när jag kommer hem sen istället, för jag vill hinna göra så mycket som möjligt. men världen gick inte under igår och vi har det hur underbart som helst. puss från marbella.

Av Adina - 21 maj 2011 10:01

om en timme är jag helklar & sitter i bilen påväg till lund för att ta tåget till kastrup. packningen är säkert för tung, men annars kommer allt bli perfekt tror jag :) fattar fortfarande inte, det kommer jag nog inte göra förrän på flygplatsen. nu har jag massor att göra innan jag kan åka, hoppas ni får 20 underbara dagar så skriver jag ett låååångt inlägg med bilder (ovanligt huh?) haha, om vår underbara resa. puss.

Av Adina - 20 maj 2011 13:20

vaknade hos kevin imorse, & åkte till skolan därifrån. sjukt onödig skoldag, kom för att säga hejdå till alla men när jag & emilia gick var det ingen där haha.. är hemma nu iallafall, ska sätta igång en sista tvättmaskin och sen börja packa :D ska försöka packa klart innan kusin och morbror kommer så jag kan vara lite med de sen :) annars ska jag bara hinna en snabb runda hem till kevin och lämna hans nyckel och säga hejdå. min förkylning är inte mycket bättre idag, det är väl det enda som drar ner på humöret, jag är helt överspeedad just nu med musik på högsta, kan inte sitta still :)

Av Adina - 19 maj 2011 09:34

sorry för den dåliga uppdateringen, sov hos emma i malmö inatt. eller ja.. sov? har dragit på mig en störig förkylning så jag bara låg och vände och vred mig, min hals var super svullen och jag kände riktigt hur ont jag hade överallt :( synd om mig faktiskt. synd om emma med som bytade säng efter ett tag för att jag rörde på mig hela tiden. idag har jag ett idrottsprov kvar att klirra, sen är jag klar med exakt allt denna terminen. fick beröm för förra årets betyg av min batman-mentor precis också. detta känns bra (y) ikväll ska jag träffa kevin, och njuta av att allt är klart!

Av Adina - 17 maj 2011 15:28

alltid mysigt med signalfel och ersättningsbussar när man är som tröttast och bara vill hem. jag slutade vid elva men var inte framme förrän vid kvart över ett. lite smådrygt. dock var det jättemånga människor som blev hela trevliga och pratglada när något händer, så det var mysigt. tummen upp för sånt, sverige behöver inte vara så stela mot varandra alltid! hunnit vara iväg och köpt lite mat till flyget på lördag, och en massa solkrämer och nytt schampoo och balsam inför resan :) mammi och pappi har satt in mina resepengar pengar på mitt konto också, så nu börjar allt bli helt färdigt för att ge sig iväg :) imorgon och på torsdag ska jag tvätta igenom hela garderoben och på fredag börjar jag packa :) har knappt någon tid innan dess, för imorgon blir det pluggdag med söta emma och på torsdag ska jag träffa kevin och mysa lite extra en sista gång innan jag åker. 


idag blev jag av med nationella i matte, nu är det bara renskrivning av ett arbete, historiaprov, muntliga nationella i engelska och idrottsprov innan jag är helt klar inför en underbar resa och sommarlov! :) 

Ovido - Quiz & Flashcards