Alla inlägg under januari 2012

Av Adina - 31 januari 2012 07:57

idag stannar jag hemma från skolan och skyller på min hals, känner att jag måste ta tag och jobba undan lite läxor. för hur gullig och bra på att festa min klass än är, så kan jag inte säga att den hjälper en att göra bra ifrån sig. ikväll ska jag ta en runda till körskolan och plugga tillsammans med calle. han är duktigare på att ta tag i det än mig, känns inte bra. bra med någon som drar igång en dock. ja, min dag blir nog inte mycket roligare än så. typ halva klassen ska ut och dricka lite i malmö, synd bara att man betalade en faktura på typ 8000 igår och har en del körkortsavgifter denna månaden, annars hade jag gärna följt med. studiedag imorgon iallafall, äventyr med tjejerna kanske, får se om de är lika taggade imorgon som igår när vi planerade. 

Av Adina - 30 januari 2012 19:15

spinning in an officechair for no reason, when someone compliments you in front of someone you like, food that no one can eat gracefully, feeling your boyfriend or girlfriend smile while kissing you, ripping your present open like a wild animal, wierd food combinations that only you love, just staring up into the sky with someone you love, when someone makes the bed with you in it, when someone takes care of you when you're sick, laughing when you're at home by yourself, the first ten seconds after you turn out the lights and wiggle yourself into a good sleeping position, finally getting that guy who never dances to dance, getting the piece of chocolate you want from the assorted box, crazy bets, babies in halloween costumes, when someone you haven't seen in a long time pops into your dreams, playing music so loud you loose yourself in it, seeing baby photos of your boyfriend or girlfriend for the first time, when you ask people in front of you if they're in a line and they're not, midnight summerwalks, when you hear someone's smile over the phone, tripping and realizing no one saw you, sleep lines, the moment just before you fall asleep when you know you're about to fall asleep, drying off in the sun after swimming, when babies grab at your face with their tiny hands, 4:00 am conversations with your best friend, when someone calls you just to say hi, when everyone you're eating with at the restaurant agrees you made the best choice, inventing new words and phrases with your friends that only make sense to you, taking your makeup off after wearing it for hours, the good kind of stomach butterflies, people who looks like pets, the smell of barbecue, when little kids gets really, really excited, the smell of gasoline, sleeping in new bed sheets, living with someone you doesn't mind killing spiders, the smell of rain on a hot sidewalk, eating cookies like Cookie Monster, roasting the perfect marshmallow, getting in line just before it gets really long, not getting a hangover when you were expecting to get one, the sound of rain from inside the tent, seeing someone laugh in their sleep. 

Av Adina - 30 januari 2012 14:03

ungefär en halvtimmes skoldag idag, in och skriva ett enkelt prov och sen hem igen. lagom tycker jag :) käkade lunch med emilia i stan innan jag åkte hem. nu ska jag försöka checka av lite skolarbete för att kunna göra något kul ikväll. jag är sugen på att handla och laga mat tillsammans med någon mysig och sen bara sitta framför någon bra serie hela kvällen i en skön soffa, får se om någon är sugen. eller om det händer något annat kanske. annars har jag inte mycket mer att säga, lycklig tjej utan något problem i världen just nu. eller jo, att en lagom äcklig gubbe satt bredvid mig på tåget, ryser fortfarande av tanken. varför finns det så många otroligt konstiga människor i lund? faktiskt ovanligt många. 

Av Adina - 29 januari 2012 17:50

nu är jag hemma igen, riktig mysig söndagkväll väntar. fina james morrison som bakgrundsmusik, tända ljus i hela rummet och myskläder på. ska läsa några kapitel i psykologiboken, underbara ämne, eftersom det är så lätt att sätta sig in i, & sen sätta igång en riktigt bra film. vovven och bebisarna får vara mitt sällskap ikväll. 

Av Adina - 29 januari 2012 12:41

sjuk kväll, stackars mina vänner som skulle oroa sig för mig. kort sagt om kvällen, förfest på viggos, ordentligt flirtig, snygga oskånska killar (dialekten ), för många sex on the beach och shots, sexigt dansande och en spå-gubbe till taxichaufför. han sa att jag kommer hitta en seriös kille som jag kommer ha ett bra förhållande med om 6-8 månader, killens namn börjar på k eller d och att innan dess ska jag vara försiktig för jag kommer träffa många oseriösa boys. får väl se haha. nu ska vi ner och köpa nybakade bullar till frukost, mmmm. 

Av Adina - 28 januari 2012 11:56


detta utseende hade jag inte tackat nej till, så sjukt seeeexig hon var innan, hon är snygg nu också men inte på samma sätt. klänningen vill jag få skräddarsydd som balklänning, tack. 


Av Adina - 28 januari 2012 08:30

klockan är halv nio och jag är redan uppe, på en lördag? vaknade av ett fyllesamtal klockan åtta, någon kör hårt (; haha. är inte pigg direkt men kan inte somna om heller. ikväll är det min tur att bli härligt full, härligt glad, ha sexiga kläder, träffa nya människor, dansa och flirta hela natten. taggar redan med partymusik. vi kan börja redan nu om någon vill? :)) inte riktigt säker på vilket av alla alternativ vi väljer än, plan ett försvann rätt fort haha, helt omedvetet, kom & tänka på det typ igår eller något haha men äh. vi kommer säkert hitta något ännu bättre och ha en riktigt bra kväll (: har inte varit ute på riktigt sen nyår, så nu ska det festas till ordentligt. vem fixar efterfest? (;

Av Adina - 27 januari 2012 11:06

vaknade med världens förkylning, förmodligen förklaringen till att jag var så hängig och negativ igår. sitter med en stor kopp te framför mig och ett arbete om en galen upptäcksresande som ska skrivas klart. om lite mer än två timmar tar jag helg och stressar iväg för att förbereda inför discona ikväll. popcorn ska poppas, nyckel ska hämtas och lokal och högtalare ska ställas iordning. ingen passande förkylning direkt, tyck synd om mig. nä, jag hoppas på en toppenhelg även om jag kommer få käka en del alvedon för att orka allt jag vill. kyss. 

Ovido - Quiz & Flashcards