Alla inlägg under januari 2012

Av Adina - 14 januari 2012 13:30

vaknade hos fina felicia imorse, pigg och hur glad som helst. konstigt nog sover jag som allra bäst tillsammans med henne i den lilla 105 cm sängen med snedtak intill. inte många andra man hade kunnat dela så lite plats med och ändå sova som en prinsessa. sov lite för länge, åt lång frukost tillsammans med hennes mamma och kom hem precis. nu måste jag skynda mig in i duchen och bli fin, för snart kommer det en massa gäster hem till oss för att fira underbara pappa som fyller år idag. ikväll smiter jag från kalaset för att käka middag och mysa med erika och tim i deras superfina lägenhet hela långa kvällen. fin lördag.  

Av Adina - 13 januari 2012 08:31

att jag förlåter lätt och är positiv betyder inte att jag glömmer och inte är extra uppmärksam en andra gång.

Av Adina - 12 januari 2012 16:55

älskar hur min helg gick från att vara helt oplanerad, till att ha tre helt fullspäckade helger framöver :) jäklar vad mycket äventyr jag har framför mig nu. nästa helg blir det en weekend-trip, kommer bli hur nice som helst. perfekt att inte jobba dessa två månaderna, för annars hade jag aldrig kunnat tacka ja :) finns bara en söt människa till jag hade velat trycka in under någon ledig timme, så hade det blivit helt perfekt.. men har fortfarande imorgon ledigt, kanske blir utgång eller något annat spontant. älskar spontant men ändå planerat liksom. haha, ja. glad tjej, absolut. 

Av Adina - 11 januari 2012 20:26

står i sportbh & joggingbyxor framför spegeln, har musik på högsta volym och försöker komma ihåg pussycatdolls och latinfusion koreografierna. saknar att dansa, borde ta tag i det igen. dansar alltså rundor i rummet och gör av med all sprallighet, vad gör ni sådär en onsdagkväll? slår vad om att ni inte är lika tuffa som moi. 

Av Adina - 11 januari 2012 19:50

varit på underbart humör exakt hela dagen, och just när man tror att man kan bli gladare så hittar jag alla filmerna från oskar linnros konserten på babel för lite mer än ett år sen. vilken lycka, trodde allt var borta eftersom min mobil var dum när jag överförde. men nä! :D sexiga linnros på scen, stephanie som skriker i love you och pratar i bakgrunden och jag som sjunger pinsamt falskt men inte bryr mig ett dugg. blir helt pirrig i magen & kommer ihåg exakt hela kvällen när jag tittar på detta. obeskrivligt. babel är perfekt på det sättet, man kommer så himla nära artisten, riktigt bra kväll! inget kan ta bort mitt leende ikväll, kommer somna med ett stort smile på läpparna och skratta i sömnen. okej, kanske inte riktigt men ändå :) jäklar vilka starka minnen! kommer definitivt ha en crush på hans låtar igen ett tag. 

Av Adina - 10 januari 2012 08:08

trött tjej, det här med att vända tillbaka dygnet och åka till skolan är inte riktigt min grej. ser ut som ett monster, slår vad om att göran, min körlärare, kommer tro att jag är bakis och bli förvånad när jag får igång bilen och testet visar ok. exakt så trött är jag. men jag slutar tolv iallafall, älskade tisdagar, ska stanna en liten stund extra med elin för att planera lite inför resan bara, sen ska jag och emma hitta på något. 

Av Adina - 9 januari 2012 20:10

kollade mejlen precis, fått ett trevligt meddelande från en tjej angående hennes bröllop där hon bad mig ringa upp. jag, nyfiken som vanligt, ringde precis upp och presenterade mig och allt sånt. visade sig vara en hur trevlig tjej som helst, som undrade om jag ville ha äran att sjunga på deras bröllop för en rätt bra summa. tyvärr var det i februari när jag är iväg, men annars hade det varit hur mysigt som helst. nu undrar jag bara hur hon sett/hört mig sjunga och hur hon fick tag i mig, måste vara någon som jag känner som gett ut det? hm, eller så är jag kändis nu? haha, definitivt! smickrad & glad är jag iallafall :)



är det tragiskt att sitta och mysa framför datan i sin jobbetröja? jag tror det. saknar inte det alls, och jag kommer njuta dessa två månaderna utan helgjobb. men endå finns det där i huvet hela tiden. annars spenderas min kväll med emma på chatten, med min lista på spotify som behöver nya låtar & tvn i bakgrunden. lugnt & skönt, & imorgon är det körlektion igen, saknar bilen. nu ska det där som kallas körkort snart finnas i min plånbok! :) 

Ovido - Quiz & Flashcards