Alla inlägg under augusti 2012

Av Adina - 31 augusti 2012 16:17

har äntligen fixat en dator, blev ingen gammal skoldator utan en helt ny & fin modell från hp. fick med mig en "small in one" multiskrivare också (a) så nu kan alla bilder scannas, skrivas ut och bli fina på riktigt fotopapper med fantastisk upplösning, love it. hela kvällen kommer spenderas framför datan, som jag saknat att sitta här och lyssa på musik så högt det bara går och sjunga med så nästan grannarna på andra sidan gatan hör. hade egentligen velat träffa hela min underbara klass hos madde på avskedsfest ikväll istället, men imorgon ringer klockan nollsexnollnoll för jobb och min klass är känd för att vara vild så.. :( annars då? fullt upp 24/7 nästan men jag klagar inte, mitt liv är underbart.

Av Adina - 20 augusti 2012 08:51

tänkte försöka börja blogga lite mer igen, men var börjar man? har hunnit med mycket jobb men inte så mycket annat egentligen. mycket tid med pontus förståss, en mysig resa till göteborg tillsammans. jag och felicia har tagit hand om emlilias hunddagis och underbara hus med bubbelpool och utomhusspa en helg. ett antal kalas bland annat en bästa vän som fyllt arton, provat på att jobba som fritidspedagog, riktigt roligt och mysigt även om man får skrika och stoppa slagsmål lite då och då för att få respekt. EN dag på stranden har jag hunnit med, här nere i simrishamntrakterna. säkert mycket mer men det är så svårt att komma ihåg efteråt. tycker sommaren har gått hur fort som helst, mycket snabbare än vanligt. och ångesten börjar så smått. bara deltidsjobb på mitt gamla vanliga jobb, eventuellt fritidsvikarietider, men inget säkert. vill ha ett jobb härnere hos sötnos så att jag kan så smått börja flytta in här. börjar kolla utbildningar till hösten'13 och inser att mina betyg inte räcker till för att läsa i skåne utan då får man flytta uppåt. bara för att lund är så populärt (21 som lägsta när 22 är maxpoäng, verkligen?!) mina 19,8 i meritpoäng som jag har varit lite stolt över innan börjar kännas som en dålig prestation. komvux tillåter inte att man läser upp betyg heller. jag hoppas på att göra ett kickass högskoleprov och lyckas med mvg i både matte c & d. då hade jag haft en liten chans. hade varit så skönt att bara ha sommarlov och en skola som väntar på en sen, men jobbsökandet börjar på riktigt nu, och jag har en 25årsfest med åttiotalstema att se framemot, johanna på mitt jobb bjöd in mig & pontus och det kommer bli riktigt kul (: kram. 

Ovido - Quiz & Flashcards