Alla inlägg under maj 2013

Av Adina - 30 maj 2013 20:37

Åh vad trött jag är efter nästan elva timmars stressigt jobb på gläntan idag.. några jobb-dagar till innan jag håller ledigt lite. Äntligen börjar det kännas som att saker faller på plats! :) golvläggare fixad i juni/juli så att det
blir klart innan vi flyttar in. Målare fanns inte under sommaren men är inte lika viktigt att få gjort innan inflytt. Så på måndag ska vi in och välja vilka golv vi vill ha, kul! :) och Pontus kompis ska ta över gamla lägenheten, så istället för två dubbelhyror delar de på sista :) skönt. Så 1 augusti ska allt vara fixat och klart, och radhus lägenheten är vårt hem :) så otroligt mysig tanke! Även om jag inte kan flytta in ordentligt förrän en månad efter.. med det börjar närma sig!! :D

Av Adina - 27 maj 2013 10:48

mycket som snurrar i huvudet just nu, en massa onödigt som vanligt haha men också sånt som renovering (hoppas att det löser sig smidigt), all planering inför festen, vilken dag vi ska flytta, hur man tar tag i att börja packa, hur vi gör med aboonemang av el och allt sånt.  ja jag hade kunnat rada upp femhundra tankar som jag har i huvudet samtidigt som man jobbar & har annat på samma gång. vad skönt det blir till hösten när vi har flyttat färdigt, löst allt & haft en superlyckad fest. känns fortfarande helt overkligt att vi faktiskt ska bli sambos, jag och världens underbaraste kille. var hade jag varit utan dig? förmodligen inte alls på väg hemifrån och lika lycklig som jag är nu. 


och idag då? känner mig fortfarande bakis sedan lördagens grisfest. (partytält, grillad gris, enormt med dricka, ett hundratal trevliga människor, ett band och ett dansgolv = bra kväll) halvkollar på falcon beach (åh vad man blir sugen på att prova vattenskidor), och har ångest för att hela lägenheten är mer ostädad än någonsin och jag bara inte orkar ta tag i det.. hjärtat jobbar & blir nog inte så glad om jag inte ens börjat haha suck. 

Av Adina - 22 maj 2013 10:30

Lägenheten är vår! Helt otroligt vilken tur vi haft! 13 juni skriver vi kontrakt och 1 juli är den vår. Enda nackdelen är två dubbelhyror men detta känns som en lägenhet vi kommer ha länge så då är det värt det. Jag är så förväntansfull och glad just nu. Lyckats lägga vantarna på en så bra lägenhet efter mindre än två månader i kö, riktigt lyxigt :D

Av Adina - 20 maj 2013 07:27

åh, efter att ha jobbat en hel vecka & myst en helg med fint sällskap är det äntligen måndag! vi ska på visning idag, en mark-lägenhet med lite uteplats och så som vi tror kan passa oss perfekt. Den ligger lite utanför Kristianstad, så Pontus får närmare till jobb. Jag ska ringa abk idag med lite frågor innan vi åker dit, för vi har nämligen fått reda på att den behövs renoveras ganska ordentligt vilket inte står i annonsen. Men om det blir fixat smidigt så är det ju bara kul att flytta in i ett helt nyrenoverat :) vi är trea i kön så är inte helt omöjligt ändå, men försöker att inte hoppas för mycket. Jag är nästan lite nervös, iiih.

:)

Av Adina - 12 maj 2013 08:15

Ännu en helg över, nästan iallafall. Men idag ska jag jobba så räknas inte för mig :) denna helgen har vi hunnit med en spa förmiddag med massage och en hel spa avdelning för oss själva, en tripp till Ikea (nya snygga byrås, en lampa och en massa smått) sett när Pontus spelat match och igår gjort en riktig lyxmiddag med hemmagjord potatissallad, marinerade rotfrukter i ugn och våra "kött" till. Såg den nya "safe haven" också. Riktigt bra! :)

Av Adina - 6 maj 2013 09:03

Vad mycket det är att tänka på när man vill ha en lägenhet. Att få tag i en bra hyresrätt på abk's hemsida verkar vara i stort sett omöjligt om man inte har några tusen köpoäng, GO mina 41!! haha. så möjligheterna som finns kvar är privata uthyrare på blocket och svin dyra från C fast alternativt köpa en hyfsat billig bostadsrätt och hoppas att området är bra och att lånekostnaderna inte blir allt för höga. Jag är lite stressad, kul om man inte kan flytta förrän om ett år.. sen en massa annat smått. Åh, synd man inte är miljonär och bara kunde köpa en lyxvilla rakt upp och ner utan att tänka på dubbelhyror, bud som är högre, för stora hyror eller att få pendla i två timmar tills man får tag på något. MEN om man ska se det positivt har jag kontaktat två stycken idag som verkar intressanta. En tvåa och en liten trea, båda går på personlighet och inte köpoäng, ligger centralt, är lagom stora och har en hyra och inflyttningsdatum som passar oss. Har dock inte sett några bilder än men har bett om det. Håller tummarna! :D

Av Adina - 5 maj 2013 09:04

Heeej! Jag hinner inte med det här just nu riktigt. Dumt, för jag har ju bloggen för att kunna kolla tillbaka sen på alla minnen, inte för att hitta stora tomma luckor. Men min helg har varit väldigt mysig. Lite snabbt. Fredag; utflykt till den stora staden ystad. tvättade Pontus bil, käkade riktigt god thai-takeaway, köpte två års present, introducerade mig för olssons basar, kollade längtansfullt på baby kläder (seriöst, vem vill inte ha en baby när man ser de små alldeles bedårande kläderna! :)) och på kvällen trevligt kalas för lilla maija & en tur till kyrkogården för att kolla på alla fina blommor till minne av Pontus farbror.
Lördag; hem tidigt när Pontus skulle iväg och spela match. Hemma la jag mig i solen en timme, riktigt härligt och man börjar ana lite snygg färg nu. :) på kvällen gick vi hem till Hanna och emma för en riktigt god grillad middag och en massa catch up. Även om vi inte träffas allt för ofta är de två definitivt två av mina bättre vänner. Så mycket minnen tillsammans och jag är övertygad om att vi aldrig kommer tappa kontakten.
Och söndag då? En nio timmars arbetsdag framför mig på gläntan, i detta fina värdet kommer det nog vara fullt upp (y) kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards