Alla inlägg under december 2011

Av Adina - 31 december 2011 11:09

trotsa min förkylning,

vara mitt snyggaste jag på hela året,

klä på mig min korta, svarta klänning,

mina obekväma höga klackar,

äta middag hos jack med fina människor,

beställa taxi in till malmö,

fortsätta natten på skeppsbron,

komma på ett nyårslöfte i sista sekund bara för att,

och ungefär i samma sekund hitta årets betydelselösa nyårskyss,

ha ett stort leende på läpparna hela kvällen & natten,

träffa underbara människor,

festa & dricka lite för mycket, 

frysa mitt i natten för att njuta av raketerna,

käka fyllemat,

och hålla tummarna för att 2012 blir ett ännu bättre år än 2011 (:

Av Adina - 31 december 2011 11:06

remember life is short;

forgive quickly,

kiss slowly,

love truly,

laugh uncontrollably,

never regret anything that makes you smile!


Av Adina - 28 december 2011 22:15

mysig middag med alla fina kollegor :) god middag, underbar efterrätt & finfina julklappar. fick ett nytt, fint armband & spa-grejer. kommer sakna mimmi & carina, och annika med om hon inte stannar kvar. kommer inte bli sig likt på gläntan. både spännande och tråkigt på samma gång.


nu blir det absolut soffan med min cp-rygg & min huvudvärk, -förmodligen efter vinet, trots jag inte drack speciellt mycket. imorgon ska jag rota fram mina ridbyxor och möta upp felicia i stallet redan vid tio :) puss på er. 

Av Adina - 28 december 2011 11:32

myser hemma i min snuggle-up (ullareds onepiece av finaste kvalité, haha) med true blood säsong tre i full gång. säsong ett & två på tre dagar, haha. om några timmar ska jag hoppa in i duschen och göra mig riktigt fin, för vi ska ha avskedsmiddag för carina på jobb. ska bli kul att träffa alla "utanför" jobbet :) får se hur lång kvällen blir haha. 


imorgon är det felicia som gäller, kanske ska få rida blizze :) så längesen jag red sist, man kan ju inte låta bli att sakna det. förhoppningsvis lite mellandagsrea på det också, en heldag med finaste vän iallafall. 

Av Adina - 26 december 2011 20:45

äntligen är julen färdigfirad, mysigt & så. men tre dagar är snäppet för mycket. ikväll ska jag få sova i min egna säng igen. har varit i jönköping nu inatt, inte mycket sömn på dubbel-luftmadrassen. andreas ville inte låta mig sova och jag kan inte låta bli att läsa sms när jag får ett hur trött jag än är. vilket slutar i att man inte är alls trött längre och sätter på true -blood avsnitten ett efter ett natten lång. men det har varit en mysig jul, inte överdrivet mycket julkänsla, vilket är trist, men fint ändå.


får se vad som händer nu i veckan fram tills nyårsafton hos jack på lördag. shottävling på nån random bar med niklas blir förhoppningsvis av, jag har antagit utmaningen & taggar ordentligt nu (; haha, annars ska jag träffa bästa vän nån dag, njuta av mellandagsrean trots köerna, mysig bio nån dag kanske, skicka in jobbansökan (håll tummarna) & kolla vidare på trueblood säsongerna, man börjar bli fäst nu. älskar att avsnitten är så långa också :) hoppas allt är bra med er också, och framför allt emilia. som borde vara framme hos sin älskade pojkvän i turkiet nu. ha tre underbara veckor nu gumman!

Av Adina - 24 december 2011 09:53

god jul alla fina! mobilen är överhettad av god jul-sms haha. så mysigt. min dag kommer tillbringas hos storasyster med hennes man och två barn, katja & ross, lillasyster, mamma & pappa. inte jättestort firande, men större än vissa ändå. längtar efter att få ge mina paket, alltid lika kul :) allra mest till bästa vän, ska försöka hinna med att titta in där en snabb runda innan vi ska iväg. :) annars har jag väl inte jättemycket att säga, ska hitta fina kläder och göra min fin nu. älskar julafton mer än alla andra högtider. 

Av Adina - 23 december 2011 11:10

min lillasyster har blivit en riktig gud på gitarr. hon av alla lyckas med att köpa en gitarr & lära sig spela helt på egen hand. säkert inte ens ett halvår har gått och hon spelar hur bra som helst. jag är lite avundsjuk, hade också velat ha så mycket vilja till att lära mig instrument. vi har tillbringat en halvtimme nu med att sjunga olika mysiga låtar tillsammans. hur fint som helst. bara älskar att det är julafton imorgon. idag ska jag fixa julgodis med nutella och nougat, hur gott låter inte det? leila bakar ♥ färga håret står också på dagens lista. får se om jag träffar någon ikväll eller bara myser hemma. 

Av Adina - 22 december 2011 21:00

hållit mig borta från bloggen de senaste dagarna för att inte råka avslöja överraskningen för stephanie. man vet aldrig om hon skulle tittat in och fattat något :) 20-30 tjejer samlades hemma hos emma vid åttatiden igår, när stephanie klev innanför dörren med ögonbindel på. hennes glädjetårar i ögonen när vi började sjunga och gav henne presenter var oslagbara. man ville nästan börja gråta själv haha. världens finaste stephanie, kan inte komma på någon annan som är värd det lika mycket om hon. vår sista 17 åring har fyllt 18. kvällen fortsatte hos emma med stephanie-quiz, kladdkaka, paketöppning och massor av dricka. vid halv tolv kom ett antal taxis och körde oss till båten. träffade massor av trevligt folk, riktig toppenkväll. blev lite för mycket dricka på slutet bara, största problemet med att bli bjuden haha (; man vill dricka det någon köpt till en för att inte vara oartig. slog inte till ordentligt förrän på vägen ut iallafall. snubblandes gick jag, emma och emilia till bk. kändes som hur långt som helst haha. krängde varsitt meal innan vi tog tåget hem. tio i sex låg jag i emilias säng med byxor som var helt slitna på knäet efter att jag trillat rundor, ett stort glas vatten på nattduksbordet, uppsatt hår och stora örhängen som jag inte orkade ta av haha :) 


igår sov vi bort hela dagen, det enda vi tog tag i att göra, (eller emilia rättare sagt) var att göra pannkakor. men tack allihop för en riktigt jäkla awesome kväll. ni är guld värda allihop! 

Ovido - Quiz & Flashcards