Alla inlägg under juni 2013

Av Adina - 11 juni 2013 07:38

Mycket jobb, min bil som gått sönder på motorvägen, lite sjuka, planering för fest och börjat så smått med packning är hur mina senaste dagar sett ut. Självklart enormt med mys i mellan allt vi måste fixa med. Men bordsplaceringen är klar och det känns som att vi är mer förberedda på festen överlag, skönt. På fredag fyller lilla jag 20! Och på torsdag skriver vi kontrakt! Jag älskar nytt & kul förändringar, blir så mycket av det nu i höst och det pirrar i magen på ett härligt sätt så fort jag tänker på det :) detta kommer bli bra, riktigt bra.

(y)

Av Adina - 3 juni 2013 22:19

blev väckt halv sju för en snabb frukost innan jag fick sätta mig bakom ratten lagom trött med en sovandes pojke i framsätet. men golven & väggarna blev valda, trots det inte var överdrivet utbud så tog det sin lilla tid haha. men det känns bra. älskling ville ha en fondvägg i vardagsrummet vilket jag tvekade över eftersom den väggen är väldigt lång, är inte säker på att det hade blivit bra. vi fick välja mellan tre sorters väggar, kanske ett tiotal väggfärger och ungefär femton mattor. blev en mellangrå matta med klinkermönster & ljusgrå väggar i köket, vita "grova" väggar och ett ljust nästan vitt golv med trämönster i hallen, i sovrummet valde vi samma golv och antingen ljusgrå eller vita väggar (kommer faktiskt inte ihåg) men de är ganska så lika i färgen så det är ingen större skillnad :) i resten av rummen valde vi mellangrov väggvävnad och golvet i vardagsrummet är i snyggt trä och blir slipat istället. golven blir fixade innan vi flyttar in, och resten i höst när semestrar & så är över. känns riktigt kul att få vara med & påverka lite hur det ska se ut och att dessutom få det så pass uppfräschat direkt i början. :) nu -hoppas att jag blir trött så tidigt som möjligt så jag är pigg till jobbet imorgon, fram tills dess en kopp te och några avsnitt av desperate housewives. 

Av Adina - 2 juni 2013 21:44

fem långa, stressiga jobbdagar över och är äntligen ledig och hemma hos pontus igen. längtar inte inför resten juni som kommer bli ganska fullt med jobb, hej lat! & förutom jobb så har jag flytt och fest i tankarna, så det är mycket nu haha. har börjat fixa med min utklädnad äntligen, men behöver lite mer tyll och svarta fjädrar för att kunna fixa "klänningen" helt. har inte så mycket kul alls att berätta egentligen, allt kretsar runt "sånt som måste göras" i mitt liv just nu. mycket kul, men otroligt mycket att fixa och tänka på. just nu sitter jag pch försöker underhålla mig själv, pontus jobbar natt inatt, inte kul alls. har så svårt att somna själv haha.. gillar inte det alls. tur vi kan smsa ändå haha ;) ska hämta lite ost och kex, & sätta igång någon ny serie. njuta av lite söndagslyx :)

Ovido - Quiz & Flashcards