Alla inlägg under mars 2012

Av Adina - 18 mars 2012 02:43

nu packar jag det sista, och om en kvart sticker jag. ha det underbart härhemma & sakna inte mig allt för mycket haha. puss & kram!

Av Adina - 17 mars 2012 17:11

hemma från jobb igen, bara för att jag var lite negativ imorse så kom världens gulligaste kunder idag. trevliga och glada allihop. fick mig glad och förväntansfull inför resan. fortfarande lika trött och packningen känns inte lockande, men två veckor med världens bästa tjejer + stackars lilla nico i en lägenhet nära ett stort partyplace känns inte helt fel. komma iväg, släppa allt som har med skolan att göra (nästan iallafall) och bara ha kul på ett ställe där ingen känner en och man kan göra bort sig hur mycket man vill. nä, detta känns bra. nu ska bara min stora garderob tömmas i den lilla svarta väskan, sen är jag på det igen. 

Av Adina - 17 mars 2012 07:30

bra dag/kväll igår absolut - trött tjej idag. uppe tidigt, tänkte samla ihop lite sommarkläder och slänga in i tvätten så att det hinner torka till ikväll när jag ska packa. jobbar mellan tio och fyra, så det är bara att duscha, bli fräsch, ta på sig den vita skjortan och de svarta byxorna och sen fixa det fejkade leendet och den snälla, glada rösten som säger ja, absolut inga problem till allt oavsett hur nedlåtande kunden är och skratta artigt åt alla konstiga skämt man får höra. (vi har många jättemysiga och trevliga kunder också, men de kommer man tyvärr inte ihåg) fast komma hem och packa är värre. packa två gånger på en månad, det är det värsta med att resa. om man bara fått ta med sig allt och inte behövt tänka på viktgränser eller att väskan är för liten så hade det varit lugnt. men jag saknar alltid saker när jag är utomlands eftersom jag tänkte att jag skulle vara duktig och packa mindre. sen vill man gärna ha typ fem kilo mindre som man kan ha all shopping till på hemresan. men inatt halv fyra åker jag hemifrån och är framme i alicante med carro och jen redan vid tio på förmiddagen. så en lång dag på stranden hoppas jag på, åh värme igen! och spanska tider, love it.  

Av Adina - 15 mars 2012 16:33

I’m gonna live my life, no matter what, we party tonight, wo-ho-ho-ho. detta har jag gått runt och nynnat på exakt hela dagen sen jag hörde den av misstag imorse. far east movement & bieber, ingen favorit kanske men melodin fastnar lätt. en riktigt bra dag annars, jätteglad och med självförtroendet på topp. att ta sånglektionerna höjer verkligen ens humör, tänk att lilla jag kan sjunga alicia keys och mariah carey så bra att en mycket erfaren sånglärare ler stort och säger riktigt bra, det var verkligen fint. det trodde jag aldrig när jag började för två år sedan, efter att ha sjungit hemma bara. varenda gång blir man lika osäker när han tar fram en ny låt eller "utmaning" som han kallar det, men efter ett par gånger och med hans hjälp är det inte ens svårt längre. och det är lika kul varje gång man känner att det faktiskt låter väldigt fint och inte det minsta osäkert längre. att verkligen känna sig bra på något, det är underbart.  




Av Adina - 15 mars 2012 06:25

hej, drömde om den perfekta pojkvännen inatt. någon som har lust att skicka honom till flygplatsen den 2 april när jag kommer hem med en bukett rosor i handen? en som gör mig löjligt lycklig hela tiden och aldrig gör mig besviken. han får gärna vara riktigt snygg också, sådär så andra tjejer tänker "hur har hon kunnat få honom". social och framåt, med mycket humor och gärna en fin sångröst. någon som matchar mig och allt bara funkar med utan större ansträngning. hade varit supergulligt. tack. 

Av Adina - 14 mars 2012 18:00

så grymt sexig kille på tåget, hans nummer någon? snälla? jag kollade tills han började titta lika mycket på mig, man skulle kunna säga att jag är pinsam, men jag väljer att kalla det charmigt istället. och hey, det funkade ju lite. jag fick ju uppmärksamhet tillbaka & till och med ett litet leende. annars har det inte hänt mycket idag, älskar vädret, ett par plusgrader till bara så man kan gömma undan jackan långt in i garderoben och genast bli mycket snyggare. har trettio sidors sjukt ointressant geografi att ta tag i och plugga in ikväll, ska bli mysigt. älskar att vara ute i sista sekund. 

Av Adina - 13 mars 2012 17:36

söt kort spetstopp och en kort svart kavaj fick följa med mig hem idag. inte bra att följa med emilia ut & shoppa varje dag. hon hittar inget, jag hittar massor. älskar rihanna-modet som är nu i vår, hyfsat höga, thigta byxor/shorts till en minitopp/bandeau som överdel, sexigt och snyggt. precis min stil! när jag är hemma från spanien igen och fått lön och andra pengar ska jag ut och shoppa riktigt ordentligt. åh, nya underkläder, vårkläder, shorts och toppar och skoooor. plus en tråkig balklänning & studentklänning, har lite ångest faktiskt. att prova långa, fina klänningar tycker de flesta tjejer är kul och har redan avklarat, inte jag. av och på med alla kläder, någon jobbig människa som ska hjälpa en och säga att alla är fantastiskt fina på just mig och sen ta betalt ett par tusen för en klänning man ska ha en kväll. jag ska ha en underbart fin klänning självklart, men tills jag har den i garderoben är en jobbig tanke.


annars idag har jag powernapat och fikat hos mormor, förstår inte varför jag är så extremt trött hela tiden. inte bra. men kvällen ser bra ut, mycket bra. om jag inte somnar innan jag hinner komma iväg förståss.. (a) puss&kram. 

Av Adina - 12 mars 2012 19:46

körlektion, lång skoldag och shoppingtur på centersyd med emilia, elin och amanda. en fin figursydd vit skjorta (som jag ska ha på jobb) och ett par sexiga "skinnbyxor" (fake, fake, fake men destu snyggare och med bättre passform) kommer säkert bli ett favoritplagg efter att jag hittat vad jag ska matcha med och köpt lite nya passande toppar (:


nu- försöker skriva ihop en sammanfattning av dagboken jag hade i indien, som så småningom kommer upp här. men det är så mycket text och minnen som ska gå ihop, vissa privatare saker ska plockas bort och bilder ska till. inte van vid det där med dagbok, bloggen är mitt sätt att skriva av mig och komma ihåg.


nä, jag är trött så jag inte vet var jag ska ta vägen, mina ögonlock är hur tunga som helst. funderar på att krypa ner i sängen trots klockan bara är åtta, även om det inte är någon bra idé. jag kommer aldrig få ordning på jetlaggen. men, när. man. är. såhär. trött. så. bryr. man. sig. inte. tyvärr.

Ovido - Quiz & Flashcards