Alla inlägg under januari 2012

Av Adina - 26 januari 2012 19:46

jag vet vem som kommer ha snyggast urringning på dansgolvet på lördag, haha. definitivt jag efter att ha gosat med mina bebisar. vet inte hur många rivmärken jag fått av deras vassa klor. men det är för mysigt att låta de sitta innan för tröjan så jag får skylla mig själv. dagen känns lite bättre nu, även om det verkligen inte varit min dag idag. J gjorde det mycket bättre, han är sån underbar person. tror aldrig jag sett honom vara annat än glad och positiv, & dessutom grym på det han gör! riktig utmaning till låt denna gången, eller ja snarare tonart, han pushar mig hårt. :)


kör seriemaraton med flickorna i knäet för mig själv nu, skönt att vara ensam hemma och bara slippa allt faktiskt.imorgon är det disco-dags, wiho. är ungarna lika underbara som sist kommer det säkert bli en trevlig kväll och annars kommer man ha fått nog av barn någon månad framöver. men att jag är i stort sett lika grym på limbo som småttingarna som är en meter kortare är något att vara stolt över iallafall. inte gammal tant redan inte. man får ju imponera på de man kan imponera på (;

Av Adina - 26 januari 2012 09:45

fin dag igår med emma och stephanie i malmö. shoppingrunda på entré, mat, och 20 minuters sol, hej fräknar! 


dagen idag kunde startat mycket bättre, inget topphumör nu och trött så det finns inte. känner för att krypa ner under ett täcke med en mysig kille, bara kramas och kolla på någon onödig film, pussas och bara gooooooosa. sticka från skolan och hem till en pojkvän, skulle varit något. synd bara att den där pojkvännen inte finns. i eftermiddag har jag årets första sånglektion, något att se framemot iallafall. nu behöver jag en kaffe så jag vaknar och får lite energi. puss

Av Adina - 25 januari 2012 02:15

jag tror man kan få exakt vem man vill förutsatt att denna är singel. det handlar bara om timing, omtanke och att vara framåt, visa sitt intresse och ha massor av tålamod. vara den som är där när allt är superbra, när allt är dåligt eller när man bara behöver sällskap. alla känner sig ensamma ibland och att då känna sig sedd av någon som verkligen bryr sig ger hur mycket som helst. det gäller bara att bestämma sig och kämpa för det, och inte vara "för mycket" på vägen för då får det motsatt effekt. 

Av Adina - 24 januari 2012 17:02

bästa idag, klumpig men otroligt söt kille kommer stressad in på tåget. slår sig ner bredvid mig men typ tappar balansen när han ska sätta sig så han ramlar in i mig. jag kan inte låta bli att skratta så han kollar på mig snabbt generat och ber om förlåtelse. sen börjar vi le och skrattar igen. snackar litegrann sådär allmänt innan det är dags för mig att hoppa av. jag ska ju inte vara sämre så jag reser mig rätt tidigt, säger att det var trevligt att träffa honom och ska precis till att gå innan tåget stannar till helt oförberett. jag, snubblar till och hamnar i killens knä. väl där kan jag inte sluta skratta, och han skrattar precis lika mycket. satt kvar eller snarare låg kvar ett tag (alldeles för länge, haha) innan jag kunde resa mig och skynda mig ut skrattandes med tårar rinnande ner för kinderna för att hinna innan dörrarna skulle stängas igen. folk kollade på oss som om vi var dumma i huvudet eller nyförälskade eller något. snacka om att klicka perfekt. har aldrig skrattat så mycket med någon jag inte känner innan, ångrar att jag inte frågade vad han hette eller något alls. förhoppningsvis ser man honom i lund igen. sånt här händer bara mig, det är sjukt. men en lika klumpig pojke som mig själv är inte det sämsta kanske? som dessutom hade dödligt god parfym på sig. hahaha, vilken tur att han var så underbar så det inte var den stelaste på tåget. pallar inte mig själv ibland, jag är riktigt pinsam. 


nu i eftermiddag har vi haft besök av en marsvins-nyfiken nadja, så söt. ikväll blir det kanske bio med några killkompisar, skulle gissa att det är någon typisk killfilm de ska se men jag är så sjukt sugen på bio och bio-popcorn så jag kan se vad som helst nästan. plus att det är betydligt roligare att flippa med de istället för att sitta hemma en tisdagkväll. 

Av Adina - 24 januari 2012 09:57

nu är jag alltså marsvinsmamma till två små bebisar. trodde inte de skulle vara så små som de faktiskt är, så mjuka och fina! jag & diana hade problem med namnen igår, till sist letade vi i en cocktail/drink-bok efter namn och hittade en sådär trettio stycken som vi valde mellan. hon fastnade för cocobell, någon slags kokosdrink, gissar på malibu-aktigt. hon kommer kallas bell eller bella. den andra har sån mjuk brun färg med vitt på huvudet så det fick bli dooleys istället för tequila som vi tänkt från början. inte hundra på namnen än, men det blir säkert bra. söta är de iallafall, & sjukt nyfikna och sociala. ska ta en bild på de senare idag när jag är hemma igen. förstår ingenting än, det var väldigt impulsivt. men ska ta hand om mina små kärlekar så bra jag bara kan. vet att de kommer bli populära bland alla syskonbarn iallafall. det är ett som är säkert. 

Av Adina - 23 januari 2012 07:16

aaah, har träningsverk i hela kroppen, sjukampen har gjort sitt känner jag. härlig känsla ändå. jag är helt galen, funderar på att adoptera ett marsvin tillsammans med lillasyster eftersom emmas edson var så gullig i helgen. har kontaktat flera olika på blocket. jag vet att jag kommer tröttna efter en månad. dumma mig som går in på blocket från första början för att kolla på söta bilder, dumma de som skänker bort sina marsvin gratis och dumma felicia & nelly som utmanat mig. jag kommer sitta här med två marsvin säkert inom en vecka, var ska de bo liksom? mitt lilla rum + en stor bur med två pipande djur, hm? ska komma på två riktigt coola namn iallafall, sen får man väl se om det är jag själv som sitter ute med en annons på blocket om ett halvår där jag skänker bort de igen. förhoppningsvis fastnar jag för de små liven & har två sambos i framtiden.


nu väntar körskolan. måste ta tag i teorin ikväll, det är det enda jag ligger efter med nu innan jag får lov att boka uppkörning & sånt. inte bra att vara tidsoptimist i vissa lägen.

Av Adina - 22 januari 2012 17:45

folk är seriöst dumma i huvudet. det är nästan skrattretande. att veta om någon talar sanning eller bara hittar på något som låter bra tar inte mer än två sekunder att lista ut & bara för att man håller med istället för att säga emot betyder inte att man är en idiot som tror på deras misslyckade lögn. folk tror att de lyckas hålla sina "hemligheter" ifred när man kan lista ut allt hur enkelt som helst om man bara vill & bryr sig tillräckligt mycket. det tar lång tid att vinna min tillit, och det gör man bara genom att vara helt ärlig själv. det är inte många som gjort det och det är inte många som känner mig. det är alldeles för många som tror att de kan spela ett spel rakt framför ögonen på andra utan att någon vet om eller tar reda på det. det är inte svårt alls att läsa människor och veta hur pass mycket man ska ta en människa på allvar. jag vet mycket mer om folk än vad de vet om mig, och det är inte konstigt alls. jag är inte så dum som jag ser ut, jag är vass när det kommer till hemligheter och undanhållning, även om jag inte säger det rätt ut så vet jag om det och låter bara den som hittar på skämma ut sig själv ännu mer. jag känner direkt när något är konstigt eller fel. man skulle kunna be er att ge upp, men nä. fortsätt, för jag är road :)

Av Adina - 22 januari 2012 17:00

hemma från falkenberg och halland nu. haft en riktigt bra helg. emilia blev ordentligt överraskad på mcdonalds när vi hoppade fram allihopa en efter en. vi åkte ut till ästad gård, sjukt fint och häftigt ställe, snön gjorde det hela ännu mer perfekt. mycket större än jag trodde från början. vi började med sjukamp, allt ifrån en sjukt osäker jättehög gunga där man skulle kasta bollar, till en helt mörkerlagd labyrint som man skulle ta sig ut på tid. alltså väldigt annorlunda grenar tillskillnad från typ laserdome's femkamp haha. detta var riktigt kul, vet inte hur mycket vi skrattade. man fick adrenalinkickar och var nervös inför de flesta grenar vilket bara gjorde det hela ännu roligare. vårt lag var lätt bäst, men ändå slutade det lika eftersom det andra laget lyckades ta sista som var värd 250p. vill absolut tillbaka till sommaren när de har utomhusgrener som lerbrottning och 65km/h linbana. vid fem fick vi tillgång till vår utomhustunna, där vi satt i tre timmar. vi fick en gratiskorg med hur mycket snacks som helst. där satt vi och drack, kastade snöbollar på killarna i tunnan bredvid och snackade sex och annat sjukt. kan säga att jag skrattat ordentligt, och att de andra tjejerna trots sin ålder på 26 inte har många vuxenpoäng. en heldag på en fantastisk anläggning för bara 220:-/person, tack vare emmas jobbrabatt. runt åtta tiden fortsatte kvällen hemma hos emma med lite för mycket vin & tre rättersmiddag i hennes vinkällare innan vi somnade rätt sent på natten. supermysigt och riktigt lyckat. :) 


nu ska jag ringa min söndagsdate haha, och höra hur det blir ikväll. ciao. 

Ovido - Quiz & Flashcards