Alla inlägg under januari 2012

Av Adina - 9 januari 2012 10:35

varit och fixat pass nu precis, helt omöjligt att se bra ut! vi tog tre foton innan jag gav upp och kom fram till att det liksom inte går att få till bra. namnteckningen kommer jag heller aldrig kunna skriva om exakt likadant haha, äh. jag får komma ut och resa iallafall, det allra viktigaste. & det blev bättre än förra passet, som jag hatat det. äntligen utbytt haha :) kommer aldrig glömma emma, som skrattade hur länge som helst åt min gamla bild nu när vi skulle till marbella i våras. "det där är inte du! hahahaha" snäll tjej (;


nu sitter jag i skolan och försöker göra lite arbete innan lektionen börjar klockan elva. första dagen i skolan idag, bara att gå på det igen. 


Av Adina - 8 januari 2012 18:08

varit ute och gått en timme,

städat mitt rum, 

kollat facebook kanske 200 gånger,

läst meningslösa bloggar jag aldrig brukar klicka mig in på,

kollat på serieavsnitt,

kollat humorklipp,

smsat och chattat med hur många som helst,

ringt flera samtal,

hjälpt mamma laga mat, 

hjälpt till att packa upp mat,

kollat kylskåpet ett tjugotal gånger,

dansat & sjungit framför spegeln,

kelat med hunden,

duschat extra länge,

kollat tv,


allt för att dra ut på tiden och slippa sätta igång med allt jag verkligen måste göra, jag är verkligen hopplös.

Av Adina - 8 januari 2012 12:45

bara för att ni ska lära känna mig bättre.. (eller för att skjuta upp något annat som jag egentligen borde göra)


1. Framför eller bakom kameran?

mycket hellre bakom kameran, är tyvärr inte fotogenisk alls. hade älskat att ha fler fina semesterbilder & liknande egentligen. 


2. Vilken var den senaste filmen du såg?

contagion


3.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

jag skulle köpa en fin lägenhet, en riktigt snygg bil och åkt jorden runt. 



4. Har någon någonsin kallat dig lat?
hm, haha jag är rätt lat ibland..  men tror inte någon annan sagt det. 

5. När var senast någon stötte på dig?

några dagar sen.


6. Vem var den senaste som ringde dig?
kevin


7. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
det allra största och med mest killiga i magen :) 


8. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
gör de säkert, så awesome som jag är.. (;


9. Hur många syskon har du?
4


10. Är du blyg inför det motsatta könet?
njae, killar är egentligen mycket mindre komplicerade än tjejer och mycket lättare att lära känna :)

11. När flög du senast?
alldeles för längesen, början av juni..


12. Kan du några andra språk?
engelska, låtsas att jag kan spanska också, haha. eller ja, borde kunna hyfsat bra egentligen.


13. Försöker du alltid lära dig nya saker?

älskar utmaningar, men det behöver ju inte betyda att man lär sig eller?


14. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? 
en liten tatuering på revbenen. 


15. Gillar du att flyga? 
älskar att resa, så flyget är absolut inga problem. ganska långtråkigt när man är så rastlös som mig bara.                          

16. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

humor, självförtroende, omtanke, charm och att han är positiv. ett fint utseende också.

17. Vilken är din favorit drink? 
finns många, men malibu-cola är sån typisk semester-dricka (y) fina minnen med den kombon. 


18. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? 
oj, jag är nästan aldrig arg.. säkert någon i familjen, diana typ.


19. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? 
killar är mycket lättare, men nja det är nog väldigt lika. jag är inte den som inte kommer överrens med folk.


20. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

"when i get sad, i stop being sad, and be awesome instead. true story"


21. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
sjukt häftigt, hade jag säkert kunnat.


22. Tycker du om att krama folk? 

ja, det är mysigt.


23. Skulle du säga att du är trendig? 

inte extremt, köper det jag själv tycker är snyggt. 


24. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

rihanna, (sjukt fin komplimang) och audrina i the hills. nicklas tyckte alan harper i 2 1/2 men, en gång på en fest också, haha, inte lika fint. :)


25. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? 
nä, då ringer jag upp själv om jag bryr mig tillräckligt mycket.


26. Tycker du att du är attraktiv? 
finns alltid saker man vill ändra, men ja. jag ser väl hyfsat bra ut. 


27. Vad är du allergisk mot? 

damm, egentligen dammet i hundars päls skulle jag gissa. men inte deadly serious, kliar i ögonen och nyser när jag städar bara. 


28. Är du singel?

japp, och njuter av det. 

29. Är du kär just nu? 

nä, inte direkt. 


30. hur ser den perfekta morgonen ut för dig?

vakna hos någon mysig och inte ha bråttom iväg, käka lång frukost och sen krypa ner i sängen tillsammans igen. 

31. vad tycker du mest om hos dig själv?
att jag är så glad och positiv av mig.

32. vad är du bra på? 
allt. 

33. vem älskar du mest på denna jorden?
min underbara familj & fina vänner.

34. sover du hellre själv än tillsammans med någon?
sällskapssjuk, check! definitivt med någon. 

35. Vem vet allt om dig?
felicia.

36. vad lyssnar du på just nu? 

cold case love - rihanna

37. är du romantisk?
kan vara riktigt romantisk om jag vill, om det är någon som betyder mycket för mig. 

38. Vill du vara singel eller ha ett förhållande?

helst ett fantastiskt förhållande, annars singel. 

39. Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän?
eddie. 

40. Har du mest blivit dumpad eller dumpat?
dumpat. fast föredrar att bli dumpad. 
41. Hur lång är du?
170 ungefär.

42. Vilken är din favoritplats?

oj, sjukt svårt, något riktigt exotiskt utomlands som inte är turistort. där jag kan ha en hel vit strand och blått hav för mig själv om jag vill :)


43. Var tror du att du befinner dig om tio år?

om tio år har jag en fin sambo, jag har förhoppningsvis pluggat klart, varit utomlands mycket och har en fin lägenhet & bra jobb. kanske funderar vi på en liten bebis. 


44. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

lillasyster, bara för att hon skrattade åt min dåliga imitation av ett tv-program mamma älskar. 


45. Hur stor är din säng? 

alldeles för liten.


46. Hur många kuddar har du i sängen? 

ju fler destu bättre, haha. älskar kuddar.


47. Är du social?

ja, när jag vill. speciellt ute och på fester när man är riktigt taggad och glad :)


48. Kan du spela poker?

ja, vi spelade alltid med farfar när han fortfarande levde. 


49. Tycker du om att mysa/kela?

jaaaaa, (a) finns inget bättre ju.


50. Vill du ha barn? 

ja absolut, men inte än på rätt många år. har mina fina syskonbarn sålänge och det räcker fint. 


51. Vad spenderar du helst pengar på?

resor.


52. Flirtar du mycket?

ja, är rätt charmig i mig själv. ännu mer när man druckit lite, inte alltid bra. 


53. Hur imponerar man på dig? 

man är positiv, charmig och omtänksam. 


54. Ångrar du någonting du gjort? 

försöker att inte ångra mig, finns alltid anledningar till att valen man gjort. 


55. Vilket är ditt drömjobb? 

just nu, framgångsrik projektledare.


56. Vilken är din bästa egenskap?

försöker sätta mig in i hur andra tycker och tänker, vilket gör mig rätt förstående. 


57. Vilken är din sämsta egenskap? 

för snäll för mitt eget bästa ibland, har svårt för att säga nej. speciellt på jobb. 


58. Vad gör dig glad?

fina vänner, felicia speciellt. familjen också. folk som förstår sig på exakt min humor :)


59. Favoritgodis?

lakrits, chips & dip. hm, haha jag älskar ju allt sånt nästan. 


60. Sommarplaner?

eventuellt flytta till barcelona, annars jobbar jag kvar på gläntan även denna sommaren. 


61. Är du kittlig?

nja, liiiite.


62. Stökigt eller välstädat?

älskar ett nystädat rum, ordning och reda, men hittar inte tiden till att hålla det så. plus att jag är sån som sprider grejer omkring mig omedvetet haha.


63. Kaffe, te eller inget? 

både kaffe och te går hur bra som helst. 


64. Vad är du rädd för?

att någon jag står nära ska dö.





 



Av Adina - 8 januari 2012 09:44

har en lång lista på saker som måste fixas idag, verkligen idag. nu ska jag bara ta tag i allt. checkat av en punkt på listan - äntligen skickat in ansökan till jobbet i barcelona. nu är det bara en femhundra saker kvar, förhoppningsvis klara före midnatt haha. eller lite tidigare så jag hinner vara social en stund ikväll också. 

Av Adina - 7 januari 2012 15:08

trött? ja, så det finns inte. borde inte ens vara trött, borde vara sugen på utgång med tjejerna eller ha motivation att plugga. men, nja. hej kudden, min bästa vän några timmar framåt.. förhoppningsvis vaknar väl jag också, pigg och glad om några timmar och kan ta tag i att duscha för att sen ge sig ut & hitta på något tufft :)

Av Adina - 5 januari 2012 11:26

älskar att min sångröst är tillbaka, hostar fortfarande lite men rösten är äntligen som vanligt igen :D gissa vem som kommer gå runt & sjunga hela dagen? haha :) om några timmar åker jag hem till fina felicia, får se vad vi hittar på i det tråkiga vädret. 

Av Adina - 4 januari 2012 10:16

godmorgon, uppe tidigt. tänkte att jag skulle hinna med att fylla i den fyra sidor långa visum-ansökan till indienresan innan jag ska iväg på dagens äventyr. får se hur långt jag kommer, sjukt drygt. tittat igenom det flera gånger utan att orka ta tag i det, måste fixa nytt pass också. men om en månad och sexton dagar är vi på väg :) 


senare idag ska jag möta upp emma i lund, hon har kommit hem från amsterdam & pojkvännen nu. blir fika, kanske lunch? och solning. tänkte vänta tills stormen lugnat sig lite bara. ikväll ska jag träffa kevin i helsingborg och äta ute, han snackade något om nått italienskt ställe när han ringde igår, men vi får se :)

fint sällskap hela dagen med andra ord. 

Av Adina - 3 januari 2012 12:00

sovit hur bra som helst inatt, eller ja efter jag verkligen somnat. låg uppe till tre-fyra inatt & kollade olika humorserier, skrattade så tårarna rann alldeles för mig själv, haha har aldrig sagt att jag är normal :) sjukt härligt.


vad händer idag då? en lång fika med bästa vän är iallafall planerat. mycket längre har jag inte kommit haha, har hundratals idéer, ska hitta någon spännande som vill följa med också bara :) filmkväll, bio, middag, spelkväll, bowla, sätta sig på nått ställe och dricka lite, bli lite fulla tillsammans, u name it, jag är på precis allt. inte för att jag tror på horoskop & sånt.. men det ser ut som att jag ska få en grymt bra dag, så det ska fixas! :)

Ovido - Quiz & Flashcards