Alla inlägg under november 2010

Av Adina - 11 november 2010 19:23

hemma från middag med barnen & evelyn.


helt chockad, kan inte fatta samtalet jag & evelyn hade precis. trodde aldrig att min bror & hon hade en sån uppfattning & bryr sig så mycket. trodde inte det fanns några problem alls, och att alla var glada för min skull, änsålänge. men allt vändes upp & ner, kanske skulle lyssnat från början. det värsta är att jag blir rädd och börjar tvivla när jag egentligen inte borde.

jag vet ju var jag har allt, jag har koll. jag har fortfarande koll men allt känns inte lika självklart som det gjorde precis. alla frågor & blickarna, typ som att jag inte vet vad jag gör för att jag är liten. framför mina storasyskons ögon är jag fortfarande bara ett barn som inte kan ta bra beslut själv. det är bara katja som förstår & ser mig som vuxen. jag vågar knappt berätta vad jag drömmer om längre för att det alltid är någon som ser ner på det & ska säga till mig att jag kan så mycket mer än det. turism, vem jobbar inom det? bara de som inte kan utbilda sig, du borde ta vara på dina betyg. ingen tänker på att man kan få chefsjobb och växa som människa enormt genom att åka utomlands om man bara jobbar hårt & utbildar sig. min bartenderutbildning? mina föräldrar stöttar mig & tycker det låter kul, resten av släkten tycker det är ett jobb där man slavar för andra, har tävlingar om hur många turister man har sex med på en vecka och dricker sig full varje natt. jag hatar att alla ställer krav på mig och vill att jag ska ha ett toppjobb & kunna jämföras med mina duuuuuktiga kusiner som tjänar mer än de hinner använda. och tydligen inte nog med att jag väljer fel utbildning, dvs något jag tycker är kul och vill utvecklas inom. nu är tydligen vem jag träffar ett problem också, jag förstår varför jag aldrig berättar något och har en helt annan sida av mig själv inför släkten. ett annat jag, glad, positiv och trevlig. lyssnar på vad alla säger och nickar, håller med om att jag tar skolan på allvar och att jag kan plugga vidare till något annat fastän jag valde detta nu. vad ingen fattar är att det är min service-sida jag visar, sidan jag använder när jag jobbar. den som ska kunna ta hur mycket skit som helst men ändå fortsätta le och lösa problem. min familj är underbar på många sätt också, men så fort det börjas prata om mig och mina val är det ett helvete. även fast de bara bryr sig känns det inte som det är av kärlek. utan för släktens rykte. 


inte så många som visste detta innan, och det beror på mina underbara vänner som alltid finns och ställer upp för allt det jag saknar i släkten. det är bara därför jag orkar med att lyssna på allt utan att bli arg och verkligen säga ifrån. nej, jag förväntas vara snäll, liten & förståndig. men absolut inte vuxen än. då fattar man bättre än såhär. 

Av Adina - 10 november 2010 21:12

lugn skoldag, arbetsmarknad för turism hela dagen. så har bara serverat, presenterat en meny och dukat upp ett bord efter tema. ett lätt fixat mvg (y) 


  

nu ska jag sova bort min hemska förkylning, har inte tränat på mer än två veckor & jag undrar om jag kommer kunna ha sånglektion imorgon.. segt. 

Av Adina - 9 november 2010 19:44

nu räcker det med att plugga för ikväll. kommit lite längre fram i svenska, spanska, italienska & engelska nu, blandar nästan ihop allt haha. för engångs skull har jag varit duktig (y) händer inte så ofta haha. får se om jag kanske kanske hinner med att träna ki-box imorgon nu när jag pluggat ifatt lite :D annars är inte mitt liv särskilt intressant just nu, övertrött & massor av överskottsenergi samtidigt men när man vill använda energin till skolan är den borta igen på två sekunder igen.. 


ikväll måste jag sjunga igenom låten jag sjunger hos joachim också, det är tre veckor sen sist så har en del att komma ihåg, haha tog ett tag bara att komma på att jag bytat låt senaste gången. haha, hm verkligen taggad & tränat ordentligt, (a) puss på allt. 


  


ganska konstigt att jag inte ser likadan ut i båda speglarna, jag kanske är schnee (; haha emma!

Av Adina - 8 november 2010 19:27

haha, så här ser det ut efter att man pluggat med barnen i knäet en kvart. mina engelska-papper fylldes ganska snabbt med små stenar, ormar, fiskar & tillochmed en bild av mig haha. kanske inte bästa idén idag, men slutade med att vi ritade på andra papper med bättre pennor, haha linnea hade bläck över hela armarna för jag råkade hålla ögonen från henne två minuter. men vi hade roligt, iallafall. engelskan kan vänta.. (; 


       

Av Adina - 7 november 2010 20:57


andreas säger:
 hahaha
 ne
 ja har askul
adina persson' säger:
 haha kul för dig  
andreas säger:
 fuck of 
adina persson' säger:
 fof eller hur var det?
andreas säger:
 hahahhah
 ADINA
 e ud på rethumör?
adina persson' säger:
 haha, alltid på rethumör, storasyster vetdu?

andreas säger: hahaha ne ja har askul


adina persson' säger: haha kul för dig ;D


andreas säger: fuck of :D


adina persson' säger: fof eller hur var det?


andreas säger: hahahahah

ADINA

e du på rethumör?


adina persson' säger: haha, alltid på rethumör, storasyster vetdu?


Av Adina - 7 november 2010 18:35

rätt bra fest igår, man blev precis lagom full och träffade trevligt folk. (y) 

idag vaknade jag hos kevin och har varit där tills nu ungefär. bara tagit det lugnt, kollat på film & lite sånt. konstigt nog är jag riktigt trött & seg fast vi sov till jag vet inte, ett, max två? 

snart blir det mat iallafall, sen får jag se om jag åker in till lund & fikar med niklas också, om jag orkar.. haha jag är så tråkigt lat (;

fast plugga till engelskprovet känns inte mer lockande precis..

Av Adina - 6 november 2010 11:19

lite lagom taggad för ikväll, bara min förkylning lägger sig lite. sitter & dricker te nu & ska snart ta ett varmt bad, så blir nog lite bättre snart. om inte tidigare så när jag börjar dricka ikväll, haha! (; ska försöka få tag på tjejerna så vi kan träffas tidigare idag också, drygt att vara taggad själv med sin nya förkylning. men kvällen kommer säkert bli super, känns så (y) ses i dimman!

Av Adina - 5 november 2010 14:37

precis duschat efter att ha varit ute & ridit en runda med felicia, hundra år sen sist, :) mysigt (y) ikväll kommer syskonen på middag så vet inte om jag drar ut efter det kanske, om jag orkar. annars taggar jag inför halloweenfesten imorgon (: provade hela min outfit idag, tror det blir superbra (y) har lite problem med var vi ska förfesta bara, men det ordnar sig efter att man tjatat på felicia lite till hoppas jag (; haha puss, 



Ovido - Quiz & Flashcards