Alla inlägg under juni 2011

Av Adina - 2 juni 2011 00:38

fredag, jobbade det tidiga passet, från tio till två. jennifer fick gå hem för att hon spydde och mådde allmänt dåligt, stackars liten. efter jobba stack jag, em & steff ut till stranden och solade några timmar innan vi gjorde oss iordning och stack in till purto banus för att festa lite. när vi satt och väntade på bussen, krockade en bil och en motorcykel rakt framför oss. fick ens tor klump i magen efter att ha sett det med egna ögon. killen i bilen som körde fel, smet iväg fort som fan och polisen hängde efter. ambulans kom iallafall fort, som tur är, och hämtade upp den skadade killen som knappt kunde sitta up själv.


efter lite förfest på bargatan mötte vi iallafall upp dave (bartendern på den engelska baren) och skullle in på tibu men failade totalt för att vi inte hade pengar med oss haha. http://www.tibubanus.com/photo-gallery.php, så vi stack in på scream en stund innan vi bestämde oss för att åka hem igen. hemma runt fem efter en rätt failad kväll och bortgjorda inför dave till tusen.


   

Av Adina - 2 juni 2011 00:28

torsdag, det var den första molninga dagen så vi passade på att verkligen sova ut. tror inte jag vaknade förrän halv två och gick upp för att duscha och sen dra till jobb, 4 -8. totalkär i min kollega, snygg kanske 35, men ser ut som någon kändis och har humor som en gud. kan säga att jag blir mer förälskad för varje dag som går haha! på kvällen drog vi ut till puerto banus och bargatan där igen, för att nikkibeach, http://www.nikkibeach.com/marbella/, som vi hade tänkt dra till hela veckan var man tvugen att boka i förväg.. slutade med att vi förfestde på bargatan och sen tänkte dra in till tibu men ändrade oss i sista sekund till olivia valere, http://www.oliviavalere.com/disco.html. inträde var egentligen 50 euro, men vi spelade nochalanta och gick direkt, rakt in. ingen vakt, ingenting som sa till oss. här kan man verkligen spela att man har pengar & få respekt därefter. jag och steffi hade iallafall hur kul som helst därinne men vi blev av med jen och em, efter en halvtimmes letande hittar vi de i en av de reserverade "sängarna" helt totalt däckade hahaha. snacka om fail, så vi åkte hem med våra sömniga kompisar runt klockan halv sex.


 

 

 

Av Adina - 2 juni 2011 00:14

onsdag, visade sig att tanten bara var virrig dagen innan så vi fick börja jobba ändå. jag jobbade inte förran från fyra till åtta så jag passade på att sola under dagen. på kvällen när vi slutat jobba tog jag och stephanie en lång promenad först vid bergen typ och sen hem längs stranden, kanske en och en halv timme totalt. mysigt, och så hittade vi stora mataffärer också, nice. somnade tidigt, trötta allihopa. plus att davie, bartendern på den engelska baren berättade att onsdagen var den mest sega dagen att festa på i marbella. därför kunde vi lika gärna sova ut (: 


Av Adina - 1 juni 2011 23:59

dröjde lite jag veeeet, har för mycket här så datan lockar inte!


men iallafall tisdag, sov länge efter den långa natten på tibu och gick ner till stranden när vi vaknat. runt åttatiden hade vi käkat och bestämde oss för att dra ut till turismbyråerna för att säga hej inför morgondagen när vi skulle börja jobba. men den ena var stängd och den andra innehöll bara en virrig liten tant som sa att vi inte skulle börja förrän på fredag, glada och lättade stack vi vidare till en restaurang som hade sjukt fint läge precis vid havet. dock visade det sig att maten som tjejerna beställde, meny av något slag, var väldigt långt under förväntan och min chillisås-pasta gick åt fastän jag inte orkade hela själv haha. compare till deras mat var min middag mycket godare fast det inte var någons törre hit heller. läget var fint iallafall. två sekunder blev det ännu värre för då insåg jag att jag tappat mitt kreditkort.. kollade i vår vanliga mataffär, rotade runt i hela lägenheten och snurrade runt helt förtvivlad överallt utan att hitta det. så fick ringa hem och be mammi spärra det. var lite jobbigt att prata med henne, man känner verkligen henmlängtan då, samtidigt som inte såklart. kvällen fortsatte hemma för min del, lite off pga kortet medan tjejerna gick ut och tog ett glas men kom hem rätt snabbt igen. 


          

   

Ovido - Quiz & Flashcards