Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Adina - 2 juni 2011 01:15

jobbade eftermiddag så jag och emma solade under dagen. efter jobb gick vi till en stor affär och handlade. läntar efter vattenmelonen jag köpte som finns i kylen, ska se om jag rokar sträcka mig efter den snart. tjejerna är ute i purto banus, jag känner mig lite sjuk & ville ha lite tid för mig själv så jag stannade hemma med data och en bra film som jag snart ska sätta på. snackat med lite människor hemma i sverige också, mysigt. imorgon ska jag upp tidigt och lägga mig på stranden, och nu blir det film tills jag somnar :)


ps, bilderna vill inte bli upplagda, det är därför alla inlägg är så tråkiga.. kommer senare hoppas jag! pusssss

Av Adina - 2 juni 2011 01:09

måndag, jobba tidigt, solade och sen ut som vanligt. jennifer var superbitchig så vi kom inte in på tibu förrän runt halv fem, & en trekvart senare satt vi i en taxi hem. riktigt misslyckad kväll haha. var inte värt det när man vaknade klockan nio dagen efter och skulle till jobb igen. powernappade på stranden med steff efter jobb & träffade på doña lupe, vi är hel säkra på att det är hon! galet läskig tant & störig som fan när man försökte sova :(


kvällen tillbringades på balkongen med ett stort förråd av godis och underhållning på hög nivå när ett par rakt över gatan hade sex på balkongen, (y) somnade riktigt slitna vid ett.


   

Av Adina - 2 juni 2011 01:05

söndag, mådde som jag förtjänade. vakande runt femtiden, och åkte in till purto banus och åt på burger king, där träffade vi killarna igen haha, men bara snabbt. gick ner till hamnen och promenerade hela strandpromenaden hem, tog ungefär två timmar och sen hade man galet ont i fötterna efter de obekväma ballerinaskorna. kvällen slutade tidigt, runt ett, med en stor chipspåse i handen, (y)


             

Av Adina - 2 juni 2011 01:00

solade och badade, sen gick vi in, duschade och åt middag innan vi stack in till la grañada, ett sjukt stort shopping center. handlade lite festkläder och annat, men det blev rätt stressigt eftersom de stängde redan tio och vi kom vid sex, sju. käkade på mc donalds innan vi stack hem och förfestade innan vi stack ut. denna gången tog vi oss verkligen in på tibu och kvällen avslutades hos de killarna vi lärt känna hela veckan. dave, pete, james & sam. trevligt, och vi skrattade massor. kom hem runt tio på morgonen haha.

                      

 

       

Av Adina - 2 juni 2011 00:38

fredag, jobbade det tidiga passet, från tio till två. jennifer fick gå hem för att hon spydde och mådde allmänt dåligt, stackars liten. efter jobba stack jag, em & steff ut till stranden och solade några timmar innan vi gjorde oss iordning och stack in till purto banus för att festa lite. när vi satt och väntade på bussen, krockade en bil och en motorcykel rakt framför oss. fick ens tor klump i magen efter att ha sett det med egna ögon. killen i bilen som körde fel, smet iväg fort som fan och polisen hängde efter. ambulans kom iallafall fort, som tur är, och hämtade upp den skadade killen som knappt kunde sitta up själv.


efter lite förfest på bargatan mötte vi iallafall upp dave (bartendern på den engelska baren) och skullle in på tibu men failade totalt för att vi inte hade pengar med oss haha. http://www.tibubanus.com/photo-gallery.php, så vi stack in på scream en stund innan vi bestämde oss för att åka hem igen. hemma runt fem efter en rätt failad kväll och bortgjorda inför dave till tusen.


   

Av Adina - 2 juni 2011 00:28

torsdag, det var den första molninga dagen så vi passade på att verkligen sova ut. tror inte jag vaknade förrän halv två och gick upp för att duscha och sen dra till jobb, 4 -8. totalkär i min kollega, snygg kanske 35, men ser ut som någon kändis och har humor som en gud. kan säga att jag blir mer förälskad för varje dag som går haha! på kvällen drog vi ut till puerto banus och bargatan där igen, för att nikkibeach, http://www.nikkibeach.com/marbella/, som vi hade tänkt dra till hela veckan var man tvugen att boka i förväg.. slutade med att vi förfestde på bargatan och sen tänkte dra in till tibu men ändrade oss i sista sekund till olivia valere, http://www.oliviavalere.com/disco.html. inträde var egentligen 50 euro, men vi spelade nochalanta och gick direkt, rakt in. ingen vakt, ingenting som sa till oss. här kan man verkligen spela att man har pengar & få respekt därefter. jag och steffi hade iallafall hur kul som helst därinne men vi blev av med jen och em, efter en halvtimmes letande hittar vi de i en av de reserverade "sängarna" helt totalt däckade hahaha. snacka om fail, så vi åkte hem med våra sömniga kompisar runt klockan halv sex.


 

 

 

Av Adina - 2 juni 2011 00:14

onsdag, visade sig att tanten bara var virrig dagen innan så vi fick börja jobba ändå. jag jobbade inte förran från fyra till åtta så jag passade på att sola under dagen. på kvällen när vi slutat jobba tog jag och stephanie en lång promenad först vid bergen typ och sen hem längs stranden, kanske en och en halv timme totalt. mysigt, och så hittade vi stora mataffärer också, nice. somnade tidigt, trötta allihopa. plus att davie, bartendern på den engelska baren berättade att onsdagen var den mest sega dagen att festa på i marbella. därför kunde vi lika gärna sova ut (: 


Ovido - Quiz & Flashcards