Alla inlägg under juni 2011

Av Adina - 16 juni 2011 14:38

senaste dygnet har jag varit med felicia & hennes gulliga lilla familj (: gjort flädersaft, ätit grilllat med supergod potatisgratäng, spelat spel & bara myst med filmer. nu är jag hemma igen, får se vart dagen tar vägen..  känns rätt lockande att bara sitta hemma i myskläder & kolla på serier faktiskt :) imorgon ska jag kanske kanske göra syntest (man behöver inte boka tydligen) & sen shoppa med lisa på nova (y) börjar jobba på lördag, sen blir det väl fullt upp med det ett tag framöver..


Av Adina - 16 juni 2011 14:19

hade en helt underbar födelsedag, helt perfekt! tack för alla gratulationer, tror det var 216 vänner som grattat mig bara på facebook haha, :)


dagen började med att jag vaknade ganska sent, kanske elva, thea & nadja kom vid tolv och jag fick världens sötaste teckning av nadja. frågade henne vad det var på bilden "det är en häst, en häst i annelöv, & sen är det nadja däääär" haha & en liten bukett blommor :) fick en parfym av diana & femhundralapp av mamma & pappa "sålänge". vi åt middag & fikade, bara myste lite innan de åkte hem vid fem & jag var tvungen att fixa mig för att åka till lund vid åtta. lisa & felicia tog samma tåg som mig & fanny & emilia väntade på oss inne i stan :) de var hur gulliga som helst inne på harrys & maten var verkligen super (y) beställde in två cider & ett glas vin under kvällens gång haha, kände mig verkligen vuxen (; kocken bjöd mig på tårta också eftersom jag fyllde år, & precis innan vi gick & skulle betala notan blev jag bjuden på en shot av bartendern. det är bra att fylla år (; vi ville inte gå hem så vi gick runt lite i lund, tjejerna sjöng för mig uppe på en scen haha & jag fick en ros av en kille. jag skrattade massor & var verkligen överlycklig, tack tack tack alla som var med :) jag tycker det är så härligt att de passar så bra ihop också, kändes som att alla hade känt varandra fem år minst :)


somnade gott hos felicia efter att ha fått en gullig pyjamas av henne (internskämt, för jag lånar alltid av henne när jag sover där)


 

Av Adina - 13 juni 2011 22:28

ciao, kom precis hem från emilia, vi har varit iväg hela dagen (: stannade rätt länge med picknick & annat mysigt på vejbystrand, sjukt fint ställe! sen åkte vi in en runda till shoppinggatan i helsingborg & mcdonalds innan jag fick följa med emilia hem, se hennes nya hus, träffa hennes föräldrar & supergulliga hund. vi började kolla på kvarteret skatan-showen från förra året, men jag var tvungen att åka hem så jag ska kolla klart nu själv istället, gotta love it! 


just det! random tåg-kille raggar på emilia... med tuggummi & telefonnummer på toapapper.. men det funkade för hon smsade honom senare & sen ringde han upp (;


imorgon ska thea & nadja komma och hälsa på, sen ska jag till lisa en runda innan vi ska möta upp de andra & dra till harrys i lund för att äta middag & jag ska få beställa mitt allra första lagliga glas ute någonsin, eftersom det är min födelsedag :D 

Av Adina - 13 juni 2011 10:52

jaha, då sticker jag & emilia på äventyr nu då (: får se var vi hamnar, men picknick & bikinin är med iallafall & vädret är på topp, iallafall i saxtorp. hoppas på en toppendag!

Av Adina - 12 juni 2011 17:59

vaknade rätt tidigt idag, & passade på att sola lite innan det blev för varmt. efter det åkte jag & lillasyster en liten runda till centersyd för att jag behövde skor & hon skulle köpa något hemligt till mig eftersom jag fyller år på tisdag, iih jag är nyfiken (: kom iallafall hem med en orangebikini som satt helt underbart (händer fan inte ofta) & en outfit till tisdag när vi ska ut och äta några stycken på harrys i lund. ska försöka boka det ikväll om mina underbara, men ibland hyfsat sega kompisar hör av sig hyfsat snart :) bokade precis till på lördag när vi ska äta på tycho med familjen, thea & robert + nadja, katja & ross & ev emelie eftersom inte kunde hänga med på den "riktiga" dagen :) 


   

Av Adina - 11 juni 2011 20:09

okej, catch up. ska äntligen komma ifatt med bloggandet. igår var det jessicas student, åkte in vid elva tiden till lund (skippade min egen avslutning för att jag var så galet trött & somnade om flera gånger) och mötte upp fanny. handlade studentpresenter till jessica eftersom vi var rätt sent ute, men det blev bra ändå. käkade mcdonalds & hann med en runda på nova med innan jessica sprang ut vid halv fyra. fick skjuts av jessicas föräldrar hem till henne och efter ett tag var det supergod middag & efterrätt framdukat. efter tal, "pinsamma foton" på jessica & massor av mat, gick jag, jess, fanny & erika ut lite i byn och hälsade på några andra studenter, vänner till jess & erica. runt tolvtiden var jag hemma & somnade på två röda.


idag vaknade jag vid elva, hur trött som helst & ville sova meeeeer men var tvungen att gå upp & göra mig fin för kalas. min fina lilla brorsdotter fyllde fyra för några dagar sen så hon hade kalas idag i malmö. kul att träffa alla igen, & barnen är ju världens gulligaste :) ikväll har carro fest, men det skippar jag är trött som vet inte vad fast jag druckit massor av kaffe & cola. ska fixa inför tisdag istället, försöka hitta något trevligt ställe jag & tjejerna kan äta på eftersom det är min födelsedag. kom påidag hur snart det faktiskt är men änsålänge kan fyra vänner iallafall så det är ju bra fast jag är så långsam (y) 

Av Adina - 11 juni 2011 11:11

sista dagen, solade & badade, stack till shoppingcentert på kvällen & handlade lite fler presenter hem. sen kollade jag & steff på en massa nostalgi-videor på youtube innan vi började städa & göra iordning lägenheten för att lämna den :( steff & jen gick ut på natten igen, & jävlar vad galen den var med tanke på allt de berättade haha. jag somnade stressad & sov inte särskilt bra de fyra timmarna innan vi skulle upp & fixa det sista innan taxin kom & körde oss till flygplatsen. flygresan hem gick jättefort & innan man visste ordet av var man i lund & träffade mamma, pappa & ciara. då kände jag verkligen i magen hur mycket jag saknat alla. på kvällen sov jag hos kevin också, saknat honom massor också.

Av Adina - 11 juni 2011 10:49

måndagens utekväll var amazing! började med förfest på balkongen och sen fyrverkerier på stranden. träffade margot ute, (den franska praktikanten) hon tänkte först följa med oss in & festa men det blev inte så tillslut. jag & jen lyckades få just den taxichauffören som körde oss hem kvällen när jag var som mest full haha, han kom ihåg mig & frågade om jag hade huvudvärk dagen efter.. pinsamt men lite ball meed (y) vi sprang runt lite på linekers & de andra barerna. davie ignorerade mig helt så vi stack från hans bar på två sekunder igen, gud vad jag skrattade, så mesig (; träffade iallafall några nya killar, marc & hans vänner. sjukt trevliga & försiktiga killar, som hade verkligen bara en/ett? dansmove. sött, jag kunde kanppt hålla mig för skratt igen. efteråt stack vi till en bar vi aldrig varit på, en supersnygg tjej som hette maria hade baren. hon raggade drinkar från gamla gubbar till oss, så där satt vi länge. jen raggade vidare på dessa 40-50-isar, & det blev en del roliga videos. vi fick iallafall marias nummer och drog vidare. efter ett tag försvann jennifer..... som vanligt.... jag, emma & steff stod lite oroliga ute på bargatan med math & det gänget som vi träffat några dagar tidigare innan jennifer två timmar senare dyker upp igen. efter sådär hundra samtal & drygt väntande tog vi taxi hem tillsammans med math & de, eftersom de bor ungefär på samma ställe som oss. vi gick ut till stranden & skulle bada, men det blev aldrig så haha. det var lite för kallt & killarna var mesiga. en bra kväll (y) somnade runt åtta.



okej tillbaka till tisdag, vår sista festkväll. eller min iallafall, eftersom jag är tant & vill vara hyfsat utvilad inför flygresan.. under dagen solade vi antagligen, kommer inte riktigt ihåg fortfarande.. men sen stack vi ut på kvällen. till vårt vanliga ställe. gick runt på de olika ställena, fastnade lite extra på seven som var extra bra den kvällen. sjukt bra dj & mycket folk, + gratis drink. var med de enformiga dansgänget igen, & en av marcs kompisar raggade på jen genom att köpa dricka till henne, därför blev hon lite för full.. vi kom till en bar där jag skulle få en gratis shot, fick en super gullig kjell-apa också, som jag blev helt förälskad i.. när jag ska gå ut så tar de tillbaka honom :O & jag fick inte köpa honom heller, dålig stil :( jag blev lite tjurig hahaha, hade jag aldrig blivit nykter men jaja. stack in på tibu, och träffade på dave. gissa om han var framåt idag? hälsade & var hur glad som helst, & kollade in mig, diskret trodde han, men på dansgolvet.. kändes bra ändå, fast jag tycker han är lite knäpp så ville jag inte åka hem ovänner. en bra kväll detta (y)



Ovido - Quiz & Flashcards