Alla inlägg den 6 december 2012

Av Adina - 6 december 2012 10:59

så mysigt att fortfarande ligga kvar i sängen & bara mysa, ännu mysigare om älskling inte jobbade men ändå. man uppskattar så sömn och ledighet så mycket mer när man jobbat ordentligt ett tag. men jag lovade att jag skulle ha diskat innan pontus kom hem igen igår, så får väl snart gå upp.. varför gjorde jag det egentligen? haha.


jag är galet sugen på att köpa en systemkamera, får bli när jag fått nästa lön, den största på hela året så passar perfekt. kanske är det rea då efter jul med :) efter att ha googlat hundra kombinationer på "bra nybörjarsystemkamera" har jag kommit fram till att jag vill ha en likadan som elin, alltså en nikon d3100. bra recensioner, bra pris och dessutom har jag fått klämma på den rätt mycket i indien när hon ville bli fotad framför varje blomma ;) och fina bilder blir det också utan att krångla. fast jag tänkte välja ett objektiv som är 18-105 istället för standard 18-55. efter vad jag läst så är det ett bra objektiv om man vill slippa ha flera eftersom det har bra zoom & passar det mesta. Jag är ju långt ifrån någon expert på foto heller, jag tycker det är kul och vet vad jag tycker blir snyggt på bild med fokusering och så, men inte mer. får väl se om jag fastnar och blir en riktig fotofantast efter min första kamera men just nu är det för att jag vill kunna föreviga mycket mycket mer än jag gör just nu med vackra högkvalitetsbilder :) 

Ovido - Quiz & Flashcards