Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Adina - 5 oktober 2012 09:02

en gruppintervju på espresso house avklarad, vi var tolv stycken! vilken var det dubbla av vad jag någonsin hade trott var max antal. alla vi plus två grupper till.. säger sig själv att det är hård konkurrens om en enda plats. men rekryteraren ville hitta passande folk till framtida platser också eftersom de växer fort. så vi får väl se, jag är nöjd med det jag sa och gjorde med tanke på att man inte får så mycket plats i en så stor grupp. jag pratade inte minst och jag tog initiativet till att vara först och presentera mig, det är alltid något. bara jag och en till som hade erfarenhet av cafébranschen sen innan också så det kanske också är ett plus. men skulle det bli ett nej så är det inte hela världen, kommer fler chanser :) kul bara att bli utvald av så många sökande. 


börjar se resultat av min mycket nyttigare kost också. (så lite socker som möjligt, käkar massa hälsokostsaker som mamma ändå har hemma & inget vitt bröd helst) börjar känna mig enormt mycket piggare, och känner inte av astman lika mycket. nu är det bara att verkligen komma igång med träning också. räcker inte att gå och springa rundor när jag känner för det (ibland fyra gånger på en vecka, ibland bara en kort runda med hunden). men bara ett gymkort i hammenhög så jag kan börja gå på pass som är mycket mer min träningsform så kommer jag bli riktigt fin och fit. 


nu väntar en lång arbetsdag tillsammans med marie och sen är det helg för alla utom mig. imorgon är det iallafall dags för johannas efterlängtade 25års 80-talsfest! kommer bli riktigt kul! bara nytt folk, känner bara johanna. älskar sånna fester :)

Ovido - Quiz & Flashcards